Tuesday, May 24, 2011

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI


di stesen ERL kelihatan seorang gadis,namanya nmirmo dia ingin pulang dari membeli bunga lytulip ,sambil makan grenapple.. nmirmo mendengar nasyid RABIAUTUL ADAWIYAH melalui iPhone nye.. tetiba datang perempuan yang mengaku dirinya orang Jepun , dia memperkenalkan dirinya Oneniezuka ..  kelihatan seorang lagi yang menyorok di belakang kotak bulat yang besar dan di tangannya masih ada lagi kotakpetak yang agak besar juga.. nampaknya macam berat..namanya mira'e .. gayanya macam main ciku cak aaa.. dia cuba bercakap dalam bahasa inggeris namun bunyinya kokser kokdam ... 

nmirmo pun balas "macam ni lah.. ko cakap je bahasa jepun ko tu.."

jawab mira'e .. "areyou crazy....?"

belum sempat oneziezuka menghabiskan kata kata.. datang pula iedaoura, dia mengaku dia merupakan bangsa jepun.. lalu mereka bertiga berbicara.. cerita si gadis itu kepada nmirmo.. dia merantau di malaysia sebab nak jual bedak sejuk je..

di satu sudut yang lain.. kelihatan seorang kanak kanak meronta-ronta sambil memegang kaler LUNA .. namanya gemenigurlz.. ibunya menjerit dan bercakap dalam bahasa Kelantan ..

"kuca la mung nih! aku nok gi beli budu sodap ni! pahnih gak abih laaa.. bakpo la sukasuki ambik kaler Luna ore tu.. acu jadi budak baik etek gakkk  "

lantas... Oneniezuka  dan  mira'e datang dari belakang, iedaoura juga turut bersama mereka sambil terhegeh hegeh membawa bedak sejuk..

"ambo dengar mokcik sebut budu sodap tadi.. ambo ado jual... meh la shopping2u budu sodap dengan sayo" kata Oneniezuka ...

"wehhh.. kantoi la... baru takdi nyamar ore jepung.." mira'e menutup mukanya dengan kuat setelah mereka terkantoi...

rupanya mereka adalah peniaga  jalanan.. sembangkemass je! mereka tersesat sebab tu mengaku orang jepun.. malu la sesat kat kl beb..  kotakpetak yang besar tu rupanya mengandungi budu budu dari Kelantan.. akibat terlalu malu.. merka bertiga mengambil keputusan muktamad untuk terjum di atas landasan itu.. nmirmo pun tensen dengan masa sendirinya setelah tahu dirinya tertipu.. dia kemudiannya pulang bersama kak Es ..SEKIAN...


memandangkan ada bahasa kelantan.. meh kawe nak translate sikit:


ambo/kawe: saya
nyamar: menyamar
etek: jugak(biasanya banyak maksud)
kokser kokdam: entah apa-apa @ merapu @ melalut
kuca: kacau
bakpo: kenapa

psstttt: muka mereka bertiga memang sibijik macam Jepun sebab mereka bertiga sepupu.. masa mak mereka mengandungkan mereka dulu... ketiga tiga ibu mereka suka sangat tengok cerita jepun... sebab tu la jadi muka jepun.. terkenan kot! dah abis baca? haaa.. sambungannya.. klik SINI..

11 comments:

kotak bulat said...

hehhehe...klaka.. :)

Encik Bedak Sejuk said...

haha...layan...jual bedak sejuk ya kak...? :P

kokser kokdam said...

muehehe.. jd crito budu plop..

layan...

mekasih masuk kn ambo situ.. =D

budak_baik said...

haha.. nway thnx sbb msukkan budak_baik kat dlm tu.. hehe.. bravo2

GreenAppleKu.com said...

mekasih sebab letak nama den dalam crita ni..dah follow blog ni dah..

Sembang Kemas said...

keh3...ada jugak orang tahu maksud sebenar SK tu ek?

trimas2!

LUNA LANUN said...

hahahhaa.. terbaikkk!!!

husairi zulkifli said...

terbaik wok..haha

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Thanks masukkan nama sy.. :)

mira.... said...

mnarik...thanks sbb watak cerita si gadis ada jg...

OnE_nIeZuKa said...

thanks..suke2..