Monday, May 30, 2011

Doaku buat mereka

Santai Bersama BEN ASHAARI

Join segmen abang besi lagi.. Segmen ni adalah sempena mengingati orang tua kita.. bukan sempena hari ibu atau hari bapa tau, itu kata abg besi ni.. sebelum tu.. klik SINI dulu!

Hurm.. saya pernah buat hati orang tua saya terluka dan sangat sangat terluka.. masa sekolah dulu saya ni bukan nakal, saya tak ada kawan.. saya selalu dok sorang sorang, saya lebih selesa bersendirian.. sebab tu kot saya ni takde kawan..

Disebabkan sikap saya yang pelik tu.. kawan kawan khususnya budak lelaki suka sangat ejek saya.. panggil dengan nama macam macam, walaupun saya ni nampak je lembut tapi sebenarnya saya ni seorang yang sangat sangat lasak.. saya pun pernah masuk gym tau.. bukan incik ben je..

Ada satu hari tu.. disebabkan tak tahan sangat dengan mulut sorang lelaki ni.. tanpa segan silu saya telah membelasah beliau.. ganas tu takde la sangat tapi   hampir pengsan tu ada la.. pastu kena la panggil dengan cikgu disiplin, budak laki tu pulak dah memang anak emas sekolah.. saya ni apa la sangat.. dapat surat jemputan dari sekolah dah berkali kali tapi saya sorok.. sehingga lah saya dibuang sekolah.. saya wat tatau je.. masa tu form 2..

Nasib baik ada seorang kawan ni, dia bagitau makcik saya dan kemudian makcik terus bagitau mak.. terkejut saya bila jumpa mak dia menangis teruk sangat.. berdosa betul saya pada mak.. belum insaf lagi tu.. kat sekolah baru pulak saya selalu ponteng sekolah.. mana tidaknya, kawan kawan ejek saya ni gengster la pulak, ada satu hari tu saya pergi sekolah, cikgu panggil.. terkejut jugak tengok mak, menangis.. air mata dia jatuh ke lantai.. masa tu baru la insaf melanda diri.. saya dah berubah.. dah tak macam dulu..

Dan.. akhirnya saya terus berjaya dalam hidup.. sekarang mak dapat tumpang senang, saya nak ucapkan terima kasih pada kawan saya yang report pada makcik tu.. kalau bukan kerana dia, ntah apa la yang saya jadi sekarang ni..

Buat adik adik yang baca entri ni.. jangan jadi cam kakak tau.. dengar cakap mak.. takmo ponteng sekolah, biarlah orang nak kita apa pun.. buat donno je ye.. tak luak pun orang mengata kita.. Kalau sesapa minat nak join.. klik SINI..


p/s: sebelum saya join segmen ni.. saya ada tulis entri mengenai ibu bapa.. kalau berminat nak baca, klik SINI.. saya yakin korang takkan rugi bila baca k!

14 comments:

Clara said...

ouh.. tak sangka ade jugak org perempuan blsh lelaki..
*padahal kwn CR pown sme cm akq.. heheh*

Thnx for the nasihat!

=D

shopping2u said...

hehe..da lama simpan,,tu yg akak belasah tu

Jiejah Gorjes said...

adik sepupu saye pun ske blasah budak lelaki huhuhu pengalaman merubah kite kan..kalo kite x pk kan mak tentu kite x kan berubah kan..so nk buat apa2 mesti pk kan mak dulu :)

dwaty said...

ingatkan tadi ceti budak lelaki... rupanya akk... wah brutal juga akk ni... hehehehe

Pembawa_Wacana said...

Errrr....tumpang lalu kak... jange tey deh...he he

cik gege said...

brutalnya.huhuhu.. dlu slalu jgk gduh ngan bdk laki. cik gege siap angkat penyapu nk blasah dia. trus bdk2 lari.. hihihi..

Nadya O'Conner said...

wow..ganas..terima kasih sudi baca entry nad tadi..:)

Allah masih sayang nad sebab beri kesempatan untuk nad berubah..:)

entry terbaru nad >> TQ NUFFNANG KERANA MEMBERI BUFFERING EARNING YANG KE-2

aizamia3 said...

memula baca ingatkan budak lelaki.. tapi siapa sangka kan.. budak yang pendiam tak ramai kawan boleh belasah anak emas sekolah.. sabar kita pun ada hadnya..

tapi bila mengenangkan airmata mak itu yang jadi lemah tu.. alhamdulillah pengalaman mematangkan kita..


psstt: agak2 apa cite ye anak emas sekolah tu kan..?

shopping2u said...

erk..xsgka..hehe,tu la masa tu xpk panjang,ikut amarah je...skang ni da xleh nk belasah2 org da hehehe

CiK EmMa said...

datang melawat dan follow :)

aku dan segalanya said...

slm kunjung bls..dah follow

Ct Arina said...

dari blog abg ben. dah follow jugak ^_^
sekarang cik dah jadik org kan? syukur.. cantik & ayu lagi ^_^

shopping2u said...

tu la,nasib baik..lau tak bukan jadi org..mungkin jadi beruang kot?

Ct Arina said...

haha.. jadik beruang xpe.. asalkan x jadik yg dulu yg berani belasah budak laki tu.. hihik^^ gile ganas ah!