Thursday, May 26, 2011

kalau boleh tukar jantina.. mesti yang lain jeles..

Penukaran jantina 'nyah' kepada perempuan melalui pembedahan adalah terang bertentangan dengan Islam kerana Allah melarang mengubahkan kejadianNya. Sepertimana Firman Allah Taala di dalam surah An-Nisa' ayat 119..

Allah SWT menciptakan makhluk ni dengan pelbagai bentuk dan rupa.. ada lelaki , wanita dan ada juga khunsa.. tapi bagi khunsa, dia diberi membuat pilihan, dimanakan kecenderungan diantara lelaki dan wanita.. tapi bagaimana pula dengan seorang yang hanya mempunyai satu alat sulit lelaki yang didakwanya tidak berfungsi.. perilakunya sejak kecil seperti perempuan cukup untuk seseorang itu menukar jantinanya.. kenapa tidak dibuat pemeriksaan seawal seseorang itu kanak kanak lagi.. negara kita juga mempunyai pakar yang boleh mengesan seseorang itu mempunyai rahim atau tidak, kecenderungan hormon perempuan dan lain lain lagi..

Membuat pembedahan, menukar segala yang ada dan membuat 'rahim' tiruan sudah mengubah kejadian Allah.. yakni menukar anugerahNya.. jika benar Allah jadikan dia wanita, tetapi 'tersilap' keluar kelamin lelaki.. macam mana pula.. 

Kecenderungan seseorang lelaki itu kepada wanita sejak kecil lagi tidak memberi jaminan bahawa ianya adalah wanita kerana ramai lelaki yang mempunyai sikap begitu sejak kecil lagi..  dan ramai juga kanak kanak perempuan yang mempunyai sikap yang sebaliknya. .itu hanyalah dugaan Allah dan Dia ingin menguj sekuat mana iman seseorang itu..

Jika penukaran jantina atau penukaran nama dibenarkan di negara kita.. maka, dimanakah pemerintahan di bawah pimpinan Islam itu.. dan selepas ini, berpusu pusu lah orang beratur di JPN untuk menukar nama.. semoga Allah menunjuki mana yang benar dan mana yang salah.. 

5 comments:

bersama kak Es said...

menempah bala..pelik kalau difikirkan. bersusah payah nak belajar utk sesuaikan dgn 'dir sendiri'

shopping2u said...

urm.. btul tu kak es.. ikut kata syaitan mcm tu lah jadi nye

EYFAalias said...

Hmm. kalau lah kat Malaysia boleh di bolehkan tukar jantina and tukar nama nampaknya tak lama lagi banyak la bala yg datang.

shopping2u said...

kita mtak2 bnda tu dijauhkan...xnk negara kte jdi mcm tu.. :'( negara kte negara islam...biarlah pimpian dgn betul2 cara islam

iedaurora said...

scary! sanggup tahan siksa & sakit...