Monday, May 23, 2011

tak bagi pinjam mengata.. dah bagi pinjam buat harta!

macamana kalau kita dikelilingi orang yang ada sikap "reta orang.. reta aku.. reta aku.. aku punya la..."  orang macam ni la yang aku memang taknak jumpa tapi.. orang macam tu la yang selalu  aku jumpa!

tapi ...nak buat macam mana. lain orang lain ragamnya.. tapi tak boleh berubah ke? dah makin tua.. bila lagi nak berubah tu ye? selalu jadikan alasan nobody perfect.. eh .. alasannn... !!!

jadi.. kalau kita pinjam harta orang tu.. jaga la bebaik.. jaga lebih baik dari harta kita punya.. amanah tu...! kalau manusia yang suka pinjam harta orang wat macam harta sendiri.. tu namanya orang yang tak amanah.. manusia yang macam ni mempunyai masalah problem yang sememangnya selalu mendatangkan kemarahan pada setiap peserta yang terbabit...

kepada penyewa penyewa yang percuma tu.. sila la kembalikan harta orang dalam keadaan selamat sejahtera.. jangan jadikan perangai membuat harta orang sebagai pekasam tu satu hobi anda.. ianya amat membahayakan kesihatan..! kerana tak mustahil satu hari nanti ada satu tendangan hebat yang bakal hinggap di tubuh badan anda..

owhh.. entri ini tidak ada kaitan diantara insan yang hidup atau yang telah mati.. sebagai peringatan.. jika ada yang tak puas hati sila buat surat rasmi ...dan kita jumpa di mahkamah syariah...

3 comments:

muhamad hanif said...

HAHAHAH..itu pun kalau dia pulangkan balik ye tak ?

wakakakaka!

shopping2u said...

kalau tak pulankan blk.. dia la manusia paling malang di abad ini huhuhu

cik azeya said...

haha. belasah je die. banyak cekadak. orang dah bagi pinjam, buat harta sendiri. apekah? haih. budak zaman sekarangg.

-_-