Tuesday, May 31, 2011

Terkejut tak?

Tadi tengok berita, dan saya yakin mesti semua tengok kan.. pasal remaja yang berusia 16 tahun terkantoi mengedar dadah..

Pelik ke? bagi saya benda tu tak pelik sebab zaman saya sekolah dulu pun dah banyak benda benda macam ni.. pil kuda, dan macam macam pil lagi lah..

Jadi pada siapa yang harus dipersalahkan? anak anak diibaratkan kain putih.. ibu bapa yang mencorakkannya.. tapi ada juga ibu bapa yang didik anak tu elok elok tapi rosak jugak akhlaknya.. biasalah dalam setandan pisang tu mesti ada satu yang buruk.. tapi mahu ke satu hari nanti anak anak atau keturunan kita rosak salah satunya seperti di dalam setandan pisang itu...

Minta Allah jauhkan semua itu dari kita dan minta Allah kurniakan kita zuriat yang soleh dan solehah, moga remaja itu akan menemui keinsafan dan harap dia perbetulkan jalan hidupnya.. insyaAllah..

2 comments:

msredcheesecake said...

Cik niena,
Nak didik anak ni tak de satu formula pon yg gerenti berkesan kat semua org.macamana nak tau formula yg betul nak didik anak kita...tuhan je au.kita cuma nule cuba je...

ain dzaya said...

perkara nie dah jadi lumrah kowt dalam kehidupan akhir zaman..mmg ta pelik la..tapi kali nie bukan slh ibu bapa yang mengasuh dan mendidik..tapi salah akal mereka yg gagal membentuk keperibadian mereka..