Tuesday, June 21, 2011

Antara maksiat dan taik kucing, mana lagi jijik ?

Huh.. kasar tak tajuk tu? tapi sebenarnya bukan nak mengutuk sesapa okeh.. tetiba nak tulis benda ni.

Masa saya di tahun satu dulu, biasa la.. poyo sikit.. budak junior katakan, saya dengan skuad yang lain tunggu kat tepi dewan untuk berbaris.. saya duduk kat sebelah skuad lelaki ni.

Lepastu saya jerit.. "eeee.. taik kucing!!!" . Taik kucing kering tu betul-betul kat tepi saya.

Sambil pegang taik kucing tu, dengan slumber skuad saya cakap.. "sehina-hina taik kucing ni, hina lagi maksiat seseorang muslim.." taik kucing kering itu terus ditenungnya..

Kata-kata dia tu sampai sekarang saya ingat.. dah lebih 3 tahun, thanks buat Arep yang bagi peringatan tu pada saya.. BERKESAN SEKALI !!


-tiada kena mengena dengan taik kucing (-.-)'-

12 comments:

::blog anak jawer:: said...

betul...paling kurang taik kucing tu boleh di basuh...najis tu akan hilang...kalau maksiat cara nk taubat cuma bertaubat pada ALLAH...

-Yok mampir diluk = makin popular, makin bahaya....

niena shopping2u said...

erm.. betul tu..

fiQ'Ra said...

“Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. “

tieykah said...

eewww~~~taik kucing jijik lewww..

tp maksiat tiada tandingan kejijikannya dengan taik kucing.rela tersepak taik kucing dri terjebak ke alam maksiat.NAuzubillah.Semoga dilindungi Allah s.w.t.

Sunah Sakura said...

erkkkk! dia pegang ke sis??? huhuhu... betul ape yang dia cakap tu...

niena shopping2u said...

betul la, kalo menulis ni kena jujur.. hehehe.. kitorg da biasa pegang2 taik kucing ni hehehehe..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

betul tu..setuju..
kita hari2 basuh taik kucing.. :D

asfz lily said...

best entry :)

Latest Entry: Siapa LOLA??

diana said...

ye betul..
tapi kenapa sampai perlu pegang taik kucing?
heheh..
kompius jap!!
:p

samizul.net said...

Boleh kira zalim ke tu kalau burger yang enak tu diletak dalam pos begini? Kalau gambar kucing comel, okay jugak.. eh3.. XD

Tea said...

erk, tetiba hilang selera nak makan burger. -.-

sergeant keroro said...

betul tu :)

setuju sangat XD