Tuesday, June 21, 2011

Apa fungsi blog?

"apa fungsi blog..?" soalan yang mampu dijawab oleh semua blogger dengan jawapan yang tertentu.. ye lah, dah buat blog.. mesti tau hala tujunya untuk apa kan?

tu soalan yang ditanya kepada saya oleh seorang officer kat sini.. orang nya hensem tapi malangnya dah kawin hehehe.. dia datang nak jumpa CO (pegawai tertinggi) tapi CO takmo layan dia lagi, buat sementara waktu dia duk la kat sofa office saya ni.. lalu terpacul la soalan tu dari mulut dia..

Kalau diikutkan senang je jawapan saya.. buat lah blog sendiri baru tau macam mana tapi kena la jawab dengan profesional sikit.. saya cuma cakap untuk menyampaikan maklumat.. lalu dia tanya, macam mana maklumat tu di sampai kan?

Saya cakap, kalau orang tak baca harini, mungkin esok.. lusa atau bila-bila.. melalui search keywords kat google atau yahoo atau mana-mana sahaja, tak semestinya blogger yang membaca blog kita kan..?

Tapi terfikir juga, blog saya ni ada kandungan maklumat ke? terpulang pada pembaca untuk menilainya..

2 comments:

syrupmasin said...

ta penah pun kene tanye macam tuh..untunglah ade org temuramah :D

Green Apple said...

disamping mengisi masa lapang... dapat tambah ilmu... tambah kawan... baca tutorial cantikkan blog... dan macam macam boleh buat... hehe...