Tuesday, June 21, 2011

Apa fungsi ShoutBox di blog kita?

Macam-macam cara untuk kita menarik pembaca ke blog kita kan. Tak dinafikan kepentingan shout box atau shout mix di dalam blog kita ni.

Semalam ada singgah di beberapa blog kawan, ramai yang post entri mengenai ketidakpuasan hati sesetengah pihak yang menipu untuk kepentingan  diri sendiri.

Ada juga yang sekadar singgah, singgah semata-mata untuk tinggalkan jejak je, sedangkan tak baca pun entri kita kan..? bila dah shout box tu ada mesti lah kita tinggalkan jejak jika entri yang ditulis tu tak menarik perhatian kan? saya selalu buat macam tu..

Jika entri tersebut menarik perhatian saya, saya akan tinggalkan komen. Bagi saya senang je, dari sakit hati yang melampau baik saya remove benda tu. Ada yang BW dan cakap "hi.. singgah ke blog saya.. ada entri menarik.." tapi bila kita klik keluar benda lain.

Sakit hati tak? jadi dari saya menanggung dosa memaki hamun, baik saya remove. NOKTAH.. senang cerita.


NIENA: mod hilang bila nak tinggalkan komen bila, internet lembab cam siput, entri yang sama, bahasa yang kurang faham, ada VERIFY CODE.. dan blog tu terlalu berat, biasanya Niena akan tinggalkan jejak di Shout Box saje..

21 comments:

Syazwan said...

sabar-sabar..cara saya tinggalkan mesej ok tak ?

NasZ said...

selalu kena..tiba2 keluar iklan churp churp..haha..sabar je la..sekarang saya lebih tinggalkan komen dan link saya kat komen..senang..huhu..

MOHD NASER.com

niena shopping2u said...

Pok Ndir: ok, sy lebih suka mcm tu.. kekadang kalo xbaca entri pn xpe hehehehe

niena shopping2u said...

Nasz: hehehe, tu la yg sy maksudkan hehe

fiQ'Ra said...

senang cita, abaikan..heeee ;)

fRaMe+LenSeS said...

wahhh ada tak shout box yang betoi2 leh shout? hee..

datang melakukan lawatan buat pertama kali balik kat sini (tiru orang tu)..

lalalalalalala~~

Amni said...

Hi dear,
kalau saya, memang dari dulu tak letak shoutbox tu.. tak larat nak singgah satu2 blog sebab sangat bz.. + kadang2 memang selalu orang g kat situ je.. entri dorang tak baca.. banyak yang menipu dari cakap betul la... huhuhu.. sedih...

Golden Rose said...

mmg dari dulu tak pakai shoutbox...ntah nape ntah...

Sunah Sakura said...

hehe... saya still ada shoutbox sebab takut depa ada soklan yang takde kaitan dengan entri... tapi jujurnya saya memang jarang jenguk shoutbox saya... :D

Heidi Shafiq said...

aku malas nak letak bende tu kt blog aku.. hehe.. :)

cik pulau said...

nak like sejuta kali.. hahaha..

mood ilang tak ble masuk blog cik pulau?? hehhe

fyna said...

pernah gak kene situasi mcm nih.



jemput singgah belog fyna.
ada segmen.
;)

pena rozie said...

Letak. Sebab kekadang bace n3 tp tak tau nak komen mcm mane. Mungkin mase tu otak tengah beku kot. hi...hi...hi...

Cik Ezy said...

kalo kotak komen ade mslh baru saye tgl jejak kat SB..
lg best komen kat kotak komen..
=)

LoveLessCrY said...

salam... tapi kan.. lg senang komen kat shoutbox.. hehehe,

samizul.net said...

Aku ni kalau b/walking kadang pandai datang sifat kejam tu. BW kat blogger yang tinggal komen di pos ja. Kalau yang di ShoutBox tu, tu kalau ada masa lapang p lah klik lawat. Klik asal masuk ja. Naseblah kalau okay keadaan, aku baik hati tinggal komen kat sana. Kalau x, cukuplah bagi 'hit' sekali, hahahaha

sergeant keroro said...

hehe, tahu takpe.

tapi boleh check link tu nak tahu spam ke tak XD

ZouL said...

haha..spammer..bse lah..ptot repot je kt websites klik2 diorang tu.baru pdn mke.

BlogAkuPunyer

MEKAR said...

mungkin sya ada byk masa, jadi sya mhargai mana2 penulisan sesebuah blog itu. sya jarang tinggalkn nota di shoutbx org krn lebih selesa tulis komen di kotak yg disediakan. Kalu blog tu sya tak boleh nak "masuk" maka sya xtinggalkan apa2 jejak pun.

Apa2 pun blog sya masih memerlukan shoutbx itu.

Anonymous said...

Only аfteг a cоmρrehensivе assessment can a ѕuсceѕsful
tгeаtmеnt ρlan bе
dеvised. Fοr еxample, out of 183 nonverbаl childrеn in two studies,
11 sρokе theiг fiгst ωords betωеen 5-13 yeаrs of аge.
For those who ѕeеk сomρlete rејuvenatіon of thе musсles, rеlіеf from ѕore musсles, stiff shouldеrs and lowег back, strengthening and гesistanсe to fгequent ωeaг and tear, anԁ healіng of damageԁ and injuгеd tisѕuеs,
a full body massage melbοurne іs one
of the beѕt paсκages.

Two many years гight after, the florida stаtе massage therаpy aѕsociatіon inc!
! Fіgure οut why you aгe angry. What hair геstoratiοn phyѕіcian expегts аrе saying.
Τhis meanѕ theу end up tаκіng moгe last minute clients
tо make ends meet. Pregnancy massageѕ are best
givеn afteг the firѕt trimester оf prеgnаncy becаuse the fetus and the mothеr are ѕtill to vulnеrable duгіng the еarly stagеs!


My blοg ... tantra
My website - tantric massage in london

Anonymous said...

So, it's often a great item to pay that little bit extra for because you will find natural remedies for treating oral non invasive cellulite treatment thrush.

Here is my web site ... Cellulitetreatments.Info