Friday, June 17, 2011

Assalamualaikum.. selamat pagi !!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada mereka yang bukan beragama islam.. sekarang ni dah selamat sampai ke opis dengan jayanya.. tepukan pada diri sendiri.. yes.. yesss..

Harini mentang-mentang la hari Jumaat, happy semacam jer semua yer !! nak cuti esok katakan.. hurm, tapi harini dek kerana keseronokan yang melampau telah berlakunya satu tragedi Jumaat yang sangat-sangat sengal..

Setelah memastikan diri ni segak bergaya.. saya turun ler ngan bangganya dari tangga.. pastu rasa apsal la aku ni pelik semacam.. bila nak start motor.. HUH !! pakai selipar jamban rupanya.. naik la balik..

Pastu tergelak sesorang.. lahh.. rupanya saya kunci pintu dari luar ngan mangga.. lupa lak kawan saya tak keja harini sebab dia duty . Nasib baik kan saya turun pakai selipar jamban tu.. lau tak.. abis la dia kena kunci.. tu la, sebelum ni saya gi keja lambat, dia kul 6.30 pagi dah pergi..

Moralnya.. tiap apa yang berlaku ada hikmahnya..

“Barangsiapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat maka ia akan dijaga dari setiap fitnah sampai delapan hari walaupun Dajjal keluar ia akan tetap terjaga dari fitnahnya.”(Lihat Tafsir Ibnu Katsir Surah Al-Kahfi)

1 comment:

M Fizan said...

hehe..semua yang berlaku ada hikmahnya..memang bermoral entri nie..nice :)