Monday, June 6, 2011

BAGI PENDUDUK BUJANG: tolong baca ini eh..


Kalau orang yang kawin nak baca pun tak kisah tapi ni sebenarnya peringatan untuk orang bujang yang duk ramai.. atau kanak kanak yang duk asrama.. tapi ada gak orang kawin dok rumah bujang ramai ramai kan? 

sebelum masuk asrama dolu dolu (zaman sekolah) kan mak kite kan selalu pesan jangan amik makanan orang.. tapi ada gak spesis yang suka menyengat makanan orang ni.. yang dah keja pun masih dok numpang makanan orang.. 

haish. yer la.. walaupun milo 3 in 1 ngan biskut kering tapi lau selalu bankrap gak.. memang la bagus sedekah tu tapi kan ada gaji sendiri.. beli la.. gaji masing masing dapat kan.. bila nak dapat pahala kalau kita dok merungut je lam hati..

Okeh.. pasni jangan dok amik makanan orang lagi tau..! bila dapat duit tu jangan membazir, beli stok makanan tuk sebulan terus.. kalau orang ajak sekali sekala tu leh la, tapi amik sekadar rasa jangan lak kita balun sampai licin..

4 comments:

rara pinkmafia said...

hmm dulu ousmate rara pon camni.tekanan giler kot.kite ni mcm keje utk dorg lak.

shopping2u said...

tu la.. tu xmasuk yg amik duit ngan kte sesuka hati lgi tu

Opah Kentang said...

mane-mane pegi pun mesti ade orang macam nie..

selagi bole sabo.sabo la..kalau tak sabo..
sekali sekala kne perli jugak dorang nie..hehehe :)

shopping2u said...

hehe.. tu la, dri skolah smpai skang ni jumpa gak org yg camni