Sunday, June 5, 2011

Belajar agama tinggi tapi tak pandai guna.. rugi tu .

Okeh.. ini entri sebelum ana memejam mata (pengsan la).. nak cakap sal ni, lau ada ilmu agama tinggi.. sila lah manfaatkan dengan betul betul.. jangan ingat orang yang ilmu agama tinggi ni terus masuk syurga.. tak.. tu tak menjamin malah anda lagi banyak disoal kelak ..

Jaga pertuturan kita, jangan ingat ilmu kita tinggi leh smash orang sesuka hati.. kalau nak tegur biarlah dengan cara yang berhemah, dalam agama sendiri .. ada adab ngan cara nak tegur orang, bukan main sergah je tau.. percakapan orang yang berilmu ni diperhatikan..

Jangan ingat dengan ilmu yang kita ada tu, kita jadikan satu tiket untuk kita merendah rendahkan orang.. mungkin satu hari nanti orang yang kita smash tu akan berubah, sapa tau? dan tak mustahil jugak dia akan jadi lebih baik dari kita..

Kalau kita nak tegur, tegur lah dengan cara yang elok.. dan doa kan dia.. mungkin dengan doa kita tu Allah akan terima.. hanya Allah yang layak menghukum kita kerana dia adalah pemilik nyawa setiap makhluk ..!

4 comments:

alif haris said...

betul tu .. ibarat pokok tanpa buah kan huhu

shopping2u said...

btul tu

Belog MTT said...

betulllll..mownink sis.. :)

shopping2u said...

moning gak dear ;)