Monday, June 20, 2011

Bila diberi betis, nak peha.. ikhlaskah kita?

Sebenarnya saya nak tulis entri ni dah banyak hari.. tapi tergendala, sebab berfikir.. sama ada patut ke entri ni berlegar-legar di dashboard orang yang tersebut?

Kadang-kadang saya pun sama, bila kita minta sesuatu.. kita dapat, tapi yang dapat tu betis.. kemudian kita minta peha kerana tidak berpuas hati dengan betis itu, dan apabila peha yang diminta itu tidak dapat, kita buang betis yang kita terima tadi.. pada asalnya kita hanya meminta sahaja, akhirnya ia merugikan kita.. peha tak dapat, betis dibuang..

Ikhlas kah kita dalam menghasilkan setiap entri atau sekadar ingin mendapat trafik dan follower semata-mata? apa yang penting, trafik di dunia atau trafik di akhirat..

Lebih kurang dua atau tiga hari lepas, saya sengaja ingin menguji keihklasan blogger tersebut, adakah cadangan yang dibuatnya itu untuk kepentingan blognya semata-mata atau kedua-dua pihak.. ternyata dia gagal dalam ujian tersebut..


Jadi, fikir dan renungkanlah.. jika ada orang yang tak sudi menerima blog saya ini, tak mengapalah.. mungkin ada lagi pembaca yang lain.. IKHLASKAN DIRI, PASTI ADA HASILNYA NANTI..

19 comments:

Syazwan said...

sape tu..saya ke?/hehhehe
btw..good entry.

Sunah Sakura said...

kenapa sis? huhuhu...

niena shopping2u said...

hehe, takde pape cyg.. :)

cik aisha said...

sape tu?bkn syekn?huhuu

selendang merah said...

sape saya kew?? ^_^

niena shopping2u said...

cik aisha: xde lah, bukan awk pn :)

niena shopping2u said...

selendang merah: bukan awk !tp selendang biru :)

shedameor said...

yang pasti, bukan sheda. hehe

bdk johor said...

Laa.. kalau dah bagi betis dia nak peha jugak..ape kata lu bagi jer tapak kaki lak. amacam?

hahahahaha

diana said...

sapa tu??
meh bisik2 kat akak..:p

munirah said...

kenape ni.. huhu... lain org lain peel nye.. tiap org ade niat masing2 dlm berblogging ni..

nyway.. happy blogging! saye tetap bace blog ni :)

Izzat Nazmi Saiful Bahri said...

kenapa ni..?? ada blogger buat hal ke..?

niena shopping2u said...

takde pape lah.. :)
ceria2 je pun.. ^.^

mas saari said...

Mas dah pernah alami situasi sebegini...tapi buat tak tahu je!

yg penting Mas ikhlas dgn dia..

Anati Soki said...

stiap org ada caranya untuk promote entry sendiri
biasa lah tuh
layan org
lain caranya :)

Shah Rizar said...

tujuan aku berblog nak share ape yg aku tau.. berhibur.. cari duit tu sambilan jek.. kekeke

Entry Update: Ping Blog Pakai Chrome atau Chrome

Merpati Puteh said...

bahasa kiasan tu,,
wpom xphm tp wt2 paham jela ..hehe

alif haris said...

bila bagi peha nak ape pulak ? haha

niena shopping2u said...

bila kasi peha nk penampar huhuhu