Friday, June 10, 2011

Choki choki ke yang bersalah?

Ni la sikap manusia yang tak pernah bersyukur.. dah dibagi kemudahan takmo guna ngan betul.. dapat surau cam kat sini dah kira bersyukur sesangat dah, ada aircond... sampai tahap sejuk beku tu.. tak cukup ngan aircond ditaruknye kipas.. tempat amik wudhuk pun selesa.. 

Saya tak paham.. surau ni diciptakan untuk dijadikan tempat tido.. atau tempat makan.. masa masuk surau tu mod tuk solat kat sini rasa hilang je.. boleh lak plastik choki choki dicampak nye merata.. dah tau, ni mesti makan choki choki sambil tido! sudah la tu.. dia pasang aircond kekuat pastu amik sejadah banyak banyak wat bantal.. pastu kain semayang wat selimut.. bila blah tinggal camtu je, abis madu sepah dibuang.. buruk punya perangai..! aish.. rase cam nak sepak lelaju tapi kena kontrol ayu .. PA mana boleh ganas ganas!

Skang ni tak pasti salah siapa.. salah kerajaan ke yang sediakan surau yang begitu selesa? atau salah sejadah tu ke? atau salah choki choki sebab sedap sangat? tak mungkin belalang yang salah sebab belalang takde kena mengena ngan cerita ni..

2 comments:

suha said...

yang penting cik suha tak bersalah (^_^)

mnusia mcm2 perangai kn?tp kdg2 terpikir gak,mnusia cenggini xde lgsg ke rase nak bertggungjwb..kureng bijak kot hehe

shopping2u said...

ntah,,kekadang terpikir org cmni kan,dia kt umah camana agknye