Friday, June 17, 2011

Hadiah buat kaum ADAM sempena Jumaat yang mulia ini..


Hari ni saya nak bagi hadiah istimewa buat kaum lelaki.. jejari tembam ini cuma mampu wakilkan kepada mereka-mereka ini..  bukan untuk mereka yang dipilih je tau.. yang tak terpilih tu jangan kecik ati !! semua untuk kaum ADAM yang disayang oleh kaum  HAWA .. (^__^)
  1. http://nesloo.blogspot.com/
  2. http://logokoko.blogspot.com/
  3. http://operasihitam.blogspot.com/
  4. http://alvinshah.blogspot.com/
  5. http://malaysiascore.blogspot.com/
  6. http://kumencarihalatujuku.blogspot.com/
  7. http://kumencarihalatujuku.blogspot.com/
  8. http://penajenin.blogspot.com/
  9. http://ibnushukran.blogspot.com/
  10. http://nurhafiz2009.blogspot.com/
  11. http://www.zulkbo.com/
  12. http://todaysmylifebegin.blogspot.com/
  13. http://dreamcda.blogspot.com/
  14. http://dreamcda.blogspot.com/
  15. http://www.jamaluddin.net/
  16. http://lzulxocraxme.blogspot.com/
  17. http://www.adybudika.com/
  18. http://www.hasrulhassan.com/
  19. http://akusobriyaacob.blogspot.com/
  20. http://shakroil.blogspot.com/
  21. http://birumuda91.blogspot.com/
  22. http://belogperibadi.blogspot.com/
  23. http://www.firdauskasim.com/
  24. http://berjalandisini.blogspot.com/
  25. http://syazwancdm.blogspot.com/
25 je yang mampu sebab sangat sukar untuk mengesan jantina anda.. dan kalau yang saya list kat atas tu kaum HAWA.. La Tahzan.. itu tak bermakna saya suruh anda tukar jantina.. cuma sampaikanlah pada pakwe anda (^__^)

Ibadah khusus yang mulia pada hari Jumaat adalah solat Jumaat. Barangsiapa meninggalkannya tanpa ada alasan syar’i akan mendapatkan dosa besar dan akan di azab dengan azab yang pedih (Masyhur Hasan Salman dalam Al-Qaulul Mubin fi Akhtha’il Mushallin). Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam mengatakan tentang suatu kaum yang meninggalkannya:
“Sungguh aku berkeinginan untuk memerintahkan seorang laki-laki solat bersama dengan manusia kemudian aku akan membakar rumah- rumah mereka yang tidak melakukan solat Jumaat.”
(HR. Muslim, Ad-Darimi dan Al-Baihaqi)

19 comments:

Sunah Sakura said...

nice post.. tapi uncle logokoko takleh solat jumaat..hehehhe...

JIJI YU said...

bukan tak gi jumaat je..tak gi solat jema'ah tanpa uzur pon nak kena bakor rumah dah..

JAMALUDDIN ABU BAKAR said...

ALHAMDULILLAH..syukran atas perkongsian ini. Semoga kita semua sama-sama mendapat manfaat..INSYAALLAHU TAALA..AMIN

www.jamaluddin.net

Eza said...

tengs for the sharing..

AdyBudika said...

alhamdulillah..aminnn

hasrul hassan said...

Salam. Terima kasih.

oranglidi said...

wahh!!! tnx 4 the hadiah!! :D

sobri yaacob said...

tq ..utk hadiah ni.... bermakne sngat..lain drpd yg lain..ALHAMDULILAH.

Alvin Shah said...

TQ niena sbb ingatkn kami kaum adam ni tok tunaikn solat jumaat. insyaallah kami yg mmg sah2 xde apa2 keuzuran ni akan g solat jmt. wajib tuuuuu!! huhu.. (PS: yeahhhh terharu sbb ada dlm list..i'm no.4)

logorithm said...

Thanx Cik Niena! You made my day! Follow and added to favs.

@Uztazah Sunah... hari nih I uzur mah... kih kih kih!

Entri terbaru --> Logorithm's Wordless Wednesday #2

selendang merah said...

alhamdulilah...terima kasih kerana mengingati...^_^

selendang merah said...

alhamdulilah...terima kasih kerana mengingati...^_^

zulkbo said...

salam..
terima kasih
insyaallah..
tanggungjawab
saya pasti saya
tunaikan..
:)

HAFIZAL said...

ALHAMDULILAH....tq kerana sudi mengingat-mengingati... terima kasih sekali lagi... hadiah yg terbaik sy terima hari ini...tq

syazwansanosi said...

tengs ^^

Amey said...

thanks sbb ingatkan.. baru je lepas balik drpd msjid.. :D

Ibnushukran said...

ingatkah hadiah apa la tdi, tiba2 rasa special plak.. hehe..apa2 pun thanks a lot untuk hadiah kali ini,betul2 bermakna.. :)

ShakRoil said...

terima kasih kerana mengingatkan shakroil daripada terlupa akan nikmat dan dosanya!

Firdaus Kasim said...

kan best kalo dpt hadiah solat 5 waktu sehari semalam di masjid secara berjemaah.. solat jumaat nie dari kecik sy x tinggal