Monday, June 13, 2011

Haippp ..!! bacaan untuk orang bujang je !

Ha.. sebelum idea  hilang, baik saya tulih dulu entri nih.. karang hilang nak kejar susah lak .."adab ketika bertandang rumah orang.." ekpeseli orang bujang dan duduk di kalangan orang bujang.. i mean.. area yang kita dok tu suma bujang la kan..

Bila korang gi rumah orang kan.. berapa lama korang dok? adakah sampai tahap tak reti nak balik..? atau rumah tu wat cam reta sendiri ngan setiap barang yang ada lam rumah tu korang guna tanpa rasa besalah..? ha.. yang ada peel camni mula nyorok nyorok malu kan !.tak baik camtu wahai kawan kawan.. itu adalah aktiviti yang sangat sangat tidak sihat. huh !!

Pernah terfikir tak, orang tu penat penat balik keja.. pastu nak makan.. kalau sekali sekala takpe ni tiap hari dan tiap waktu.. adeh, tensen tak agak agak korang ? kekadang tu benda yang ada sikit, kita lak tengah kebulur lapar.. nak pelawa ke takmo? kalau pelawa lak kang.. isk ..! abih ditibainya semua..

Mesti tak best kan dikelilingi oleh orang yang camtu.. tambah lak bila dia datang tu, dia dok sembang ngan tepon.. ngan mengeluarkan suara yang kuat ngalahkan  halilintar.. waktu kita ngah solat dia dok tengok TV.. bila kita nak tengok TV lak remort tu dia yang dok pegang & kontrol, aishhh.... tensen tak..? tensen tak? agak agak korang la kan.. manusia yang macamni semacam mana layanan yang patut kita kasi kat dia? kena bentang karpet merah tak???

8 comments:

liyana said...

sabarjerla yg termmpu..
nk tgur pn tetamukan..huhu

shopping2u said...

hurm.. ntah la..apaa kta suh dia tukar kunci umah je kn..kn

cikcloudy said...

ishhh...teruk nyer.. ppuan ke? kalu lelaki xluar biasa sgt.. tp ni mcm ppuan sgt tak patut

shopping2u said...

yup..pompuan le.. huhu

mas saari said...

sound direct je!
awak takde rumah ke? hehehe

shopping2u said...

huhu.. pnah wat tak dgr je tapi tu la,kekadang xsmpai ati..adeh

Jahidih Saili said...

selalu kena dgn org mcm ni..lagi stress bila buat rumah sewa tu bersepah..adooii..tahan ja dlm hati rasa geram tu..

nohoho =) said...

tetamu kena tau la adap...
orang yang menerima pun kena muliakan tetamu...tegur bebaik