Friday, June 17, 2011

Jangan mengkhianati teman baik kita ..

Sape teman baik kamu ? kamu.. dan kamu ...? Mat Bin Saleh..? Abdullah bin Abu? Rahmat sidek ? Ben Ashaari..? erk... tetiba lak beliau.. huhu.. tapi pastikah teman baik yang kita ada sekarang betul-betul teman baik kita..?

Teman baik akan sentiasa mendampingi kita.. berada dengan kita dan tak pernah tinggalkan kita.. dia setia bersama kita, andai dia mati.. maka kita juga turut mati.. teman baik kita adalah hati..

Hati.. dia tidak akan mengkhianati kita tetapi kita yang sering mengkhianatinya.. dengan cara apa? mata membisikkan kepada hati, apa yang dinampak ..akan disampaikan pada hati.. kalau tak, takdelah orang selalu kata.. "dari mata turunnya ke hati.."

Hati anda adalah sahabat yang terbaik, tatkala orang takmo kawan dengan anda.. hati itu sentiasa ada, hati kecil masih di tempat yang sama.. dia tidak berganjak pun. dialah teman tatkala sunyi.. tatkala marah, tatkala berduka dan bersedih..juga gembira, itu lah hati.. tak pernah berundur walau sesaat..

Ajar hati kita agar jujur.. kasihan dia, jika perilaku kita buruk.. maka hati itu juga turut buruk.. tak kesian kat kawan baik kita tu ?? diri sendiri adalah sahabat yang paling memahami.. jadi.. jaga lah hati kita agar sentiasa terbela.. makanlah tonik hati Dr Jism.. muehehehe..

6 comments:

kotak bulat said...

jga hati orang yang baik dgn kita sama macm kita nk dy jaga ati kita. :)

waN Mohd Salim said...

kawan zaman kang ni .. smua macam syetan

nuhara said...

betul sgt2 betul :)

dyanie said...

stuju.......
kwn baik pntg..
mcm keluarga..
ssh sng konsi sama

miss inna said...

jagalah hati, kgn ko kotori....*mcm lirik lagu pula*

suha said...

hatilah yg paling memahami (^_^)