Wednesday, June 15, 2011

Malu-malu kucing ...apa kaitan dengan manusia?


Yang ni pun saya heran ..kenapa manusia selalu kaitkan malu-malu kucing? cuba tanya mat saleh.. shy shy cat tu apa.. konpem mereka tak pernah dengar perkataan tu ..erk ..korang pernah tengok ke kucing malu? camana kucing tu bila malu ?

Ntah lah.. semua kucing yang saya kenal atas dunia ni semuanya jenis muka tak malu .. tak caye? cuba korang letak sekilo ikan depan mereka ..mereka akan bantai tanpa mintak kebenaran dari korang ..banyak bukti yang saya dapat mengatakan kucing ni jenis tak malu ;
  1. Suka makan makanan orang tanpa mintak izin..
  2. Suka kencing merata terutama sekali kat kasut saya..
  3. Yang paling sadis beliau telah membuang di dalam beg saya ! sangat tak senonoh kucing ni!
  4. Mereka mengawan di khalayak ramai tanpa rasa bersalah..
Jadik.. kenapa kita selalu dok banggakan ngan malu-malu kucing? kenapa tak gunakan perkataan.. "malu-malu ayam, malu-malu itik.. malu-malu pokok semalu.." aiseh.. saya tak pernah jumpa jawapan tu.. ada sesapa yang leh jawap tak ? kalo ada.. saya kasik adiah..!

9 comments:

Belog MTT said...

Malu malu manusia je la sis.. HEHE ^^

Belog MTT said...

Malu tapi mahu pon boleh jugak.. :D

shopping2u said...

hehhe.. betul...malu tpi mau.!

Miss Ran said...

tak tahu malu hahaha

Atiqah Wadiah said...

haha~kucing sy x tau malu..pepagi buta dh kuar usha kucing betina n blk minx mknn..sgt x boleh diharap

Nazzue said...

Kucing saya pon tak malu...asyik ngorat kucing jiran sebelah jer..tak tau nak nasihat macam mana dah...

Lepak sambil bersantai di NazZue.com
Entri terkini: Lisa Surihani Buat Hal Lagi

Anonymous said...

hahahha kelakar..lepas beruk , itik pulak yer.. esok u wat entry simpul biawak (kejang otot) pulak eh..sebab saya tak pernah tengok biawak tersimpul..kahkahkah

http://suezdairy.blogspot.com/
rgds,
suez

shopping2u said...

hehehe.. tu la, terlintas nk wat tu.. esok lak

miss inna said...

walaupun kucing nie malu2, tapi inna suka tgok gelagat kucing2 nie..tp bukan kucing yg kat tepi2 jalan tu..^^