Monday, June 13, 2011

Mari menjadi 'Ibu Mithali'

Eh.. tajuk, cam orang dah kawin ! tapi tak salah kan tanam cita cita nak jadi ibu yang mithali? kan.. kan? erm.. semua orang nak jadi ibu mithali, ibu yang terbaik.. kalau boleh semua ibu nak takhta 'AAA' kan.. erm.. semuanya layak sebenarnya, nak ngan tak nak je!

"Ibu mithali ibu yang sejati 
Kasih sayangmu kasih yang suci 
Pengorbananmu disanjung tinggi 
Jasamu tetap di sanubari" Lirik lagu rabbani..
Dengar lagu tu, rasa sayu je.. rasa sebak sebab terfikir mampu ke saya capai tahap tu, mampu ke anak anak saya kelak nyanyikan lagu tu untuk saya.. rasa nak menitis je air mata ni..

Kita tak mungkin jadi ibu setabah ibu kepada Nabi Musa A.S.. tidak mungkin setabah ibu kepada Maryam dan tidak mungkin setabah ibu kepada Nabi Isa Al-Masih.. sebab mereka adalah insan yang terpilih.. kita ini cuma manusia biasa..

Jadi, telah saya tanamkan dalam diri ni untuk menjadi 'ibu mithali' satu hari nanti, mendidik anak dengan baik..dari awal mengandung hinggalah dia mendirikan rumah tangga.. dan hingga akhir saya menghembuskan nafas yang terakhir.. InsyaAllah.. moga pembaca semua akan menanamkan kehendak yang sama..

6 comments:

YAYA AZURA said...

nak jadi ibu mithali jugak..^___^

dlm proses mengawal hangin dalam badan sebab anak selalu je buat ragam..haha..

shopping2u said...

hehe.mst sonok kan layak dak tecik!

angahIera said...

nak jagi isteri mithali jgk^^bila lah tiba saat2 itu??...

shopping2u said...

=) suma leh jadi

liyana said...

nk jd ibu mithali gk....
mndidik dgn cara islam is the way of life..chewah..hehe..

semoga impian awak tercapai.amin=)

Aku... aKu... akU... SaNg PencINTa said...

hehhe.. try.. susah nak jadi perfect tapi tidak mustahil kan hehheh