Sunday, June 12, 2011

Niat suci ke Tanah Suci tidak kesampaian akibat ditipu

SEKUMPULAN wanita dari Kedah membuat tuntutan di TTPM Putrajaya pada April lalu. gambar dari BH

Hurm.. skang ni dah macam macam penipuan yang kita dengar, macam macam cara yang diorang wat. sebab tu kita kena selalu berhati hati, jangan mudah terpedaya dengan orang walau dengan cara apa sekalipun yang dia gunakan..

Lebih kurang setaun yang lepas, ramai orang kampung saya tertipu ngan seorang wanita yang pakaiannya berlagak alim, berhijab labuh tapi sebenarnya perompak.. tapi tajuk yang saya nak cakap ni bukan pasal tu tapi pasal penipuan "Pakej Umrah" yang murah. Akibat terlalu teruja ngan tawaran yang diberikan oleh pihak penganjur, ramai yang tertarik.. tetapi sebenarnya itu adalah satu penipuan yang hanya sekadar ingin mengaut keuntungan secara tidak sihat.

Tu lah, niat suci murni tapi akhirnya tertipu..  harap pasni takde lagi yang terkena.. tapi kita semua cerdik kan, takkan dengan benda tu pun kita tertipu.. kalau benda tu murah sangat kita terus nak serbu, kita kena buat kaji selidik dulu jangan nak main redah je.. tambah lagi setiap tawaran murah yang kita terima.. nak lebih faham sila tengok SINI..

No comments: