Wednesday, June 29, 2011

Ok ke tak OK?

Erm... disebabkan blog ni saya banyak melalut dari mempromosikan barang yang dijual.. patut ke tak patut anda rasa kalau nama belog ni di tukar? sebenarnya dah lama saya nak tukar.. tapi .. malas...

Tapi saya dah tukar pun.. "Niena Pengembara Ilahi".. kenapa saya pilih nama tu? sebab saya seorang pengembara.. anda juga seorang pengembara.. semua yang ada di muka bumi ini adalah pengembara..

Setiap hari.. pengembaraan kita semakin hampir.. hampir ke tempat yang hendak di tuju..


Itu lah tempatnya.. alam barzakh , tempat kita sebelum berangkat ke mahsyar.. bila pengembaraan di alam fana ini sudah tamat, maka kita akan terus mengembara ke situ sehinggalah hari kiamat.. entah bila..? tiada siapa yang tahu.. malaikat Israfil sendiri pun tidak tahu bila tibanya kiamat itu.. hanya Allah sahaja sahaja yang tahu..

Yang pastinya... saya seorang pengembara..

12 comments:

azam said...

xsalah.....boleh saja tukar namanya......

Shopping ok jugak

fa said...

bila niena ckp pasal kita seorg pengembara an.. tiba2 fa teringat yg dulu ibu fa pernah ckp yg kita ni ibarat seorg pengembara yg akan pergi menuju ke tempat yg kekal abadi.. dlm perjalanan kita kesana.. kita kena kutip seberapa byk amal yg blh utk dijadikan bekalan.. apa un.. terima kasih sbb mengingatkn kembali diri ini.. :)

Isteri Encek Bard said...

Allahuakhabar, teringat rumah kita... suatu hari kita akan ditempatkan disitu kelak

Ku Azhar said...

hehehe..same2 la kita ingat mengingatkan ye :D

Syuxer said...

tukar nama..xde masalah..:)..

tajuk dia pun dah ok..

cuma kalau nak tukar link sekali tuh elo2 dulu kat saya ye...boleh la saya tukar link sekali dalam bloglist saya..

nurAMALLINA said...

Ya Allah, sehebat mana pun kita, kita akan berada di situ jua.

muhamad hanif said...

letak nma anip pun ok ..


HAHAHAHAHAHAHHAAH

Sunah Sakura said...

ya Allah...saya akan pergi...

Mrs.Yie said...

kita sama2 mengembara.. :)

HAFIZAL said...

yup betul tu....banyak perjalanan luas pengetahuan

M Fizan said...

saya pun..kembara mencari Tuhan :)

Tea said...

kte sume pengembara.. :)