Thursday, June 23, 2011

Orang memberi.. kita merasa..

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Orang Berbudi Kita Berbahasa, Orang Memberi Kita Merasa... ni tak ada kaitan dengan disini ye.. (entri ni patut di post 3 hari lepas..)


Bila orang berikan kita sesuatu tu, bukan balasan yang kita minta kan.. tapi sekurang-kurangnya ucap terima kasih.. tu kan salah satu budi bahasa kita.. bila orang memberi tu.. kita terima ,tapi takkan dok diam je?

Sekurang-kurangnya hargailah pemberian orang tu.. tak rugi kan, bila kita buat peramah mana tau lain hari orang bagi lagi.. jangan buat bodoh sombong pula.. tak baik untuk kesihatan..

Apa-apa pun.. ceriakan harimu dengan senyuman... ^______^

7 comments:

Syazwan said...

terima kasih kerana follow saya. ;)

Vinicius Ramos said...

Someday I would like to learn this language, hauahuahua !

Greetings from Brazil ! ^^

http://vincemaidenmaniaco.blogspot.com/

SumBody Me.. said...

jenjalan sini :)

Semut Senyum said...

org mmberi, kita merasa,
org berbudi, kita berbahasa.. =)

mas saari said...

tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima..

Tea said...

senyum je. :)

nak tag sket. nahh.

waN Mohd Salim said...

kalau tak ade yang memberi macam mane ek?