Thursday, June 9, 2011

Owh adik adik ku.. bacalah ini..

Budak sekolah zaman sekarang.. kawan kawan yang jadi cikgu cerita..  tak tahu lah betul ke tidak..da tujuh taun saya tinggalkan sekolah, sampai nak pakai kasut sekolah pun da lupa.. 

Mengikut ceite kawan kawan.. dia kata dak skang ni bukan cam dulu lagi, kuat melawan.. cikgu pun stress dengan masa sendiri.. nak rotan tak leh.. kalau ada kesan rotan sikit je kat tangan .. mak bapak naik atas.. isk.. betul ke?

Buat adik adik yang masih sekolah tu.. hargailah guru guru kita ea.. kalau cikgu suruh buat homework tu sila la buat.. kalau cikgu tegur kesilapan kita tu, betulkan ..jangan kita melawan dia.. guru tu adalah ibu bapa kedua kita.. dia dah diberi tanggungjawab untuk mendidik kita..


Sekolah da nak bukak ni.. mana rasa yang lum siap homework tu sila siapkan ngan kadar segera !!

3 comments:

+_Miss.Jannah_+ said...

betol kak..budak2 skrg mmg x same mcm zaman kite dulu2..
typical malays, sorry to say.. :D
bila anak2 dimanjakan,diorg akan spoilt..tgk je la skrg ni..anak2 baru umur 7 tahun dah ade hp,bole access internet semua..tp xde pemantauan..bila anak2 terjebak dgn benda bukan2,baru la nak menyesal..
typical malays.. :(

+_Miss.Jannah_+ said...

haa..akak..jom join segmen kite kalau sudi ye..hehee

v

shopping2u said...

erm tu lah.. dak kecik skang ni da pandai mintak mcm2.. ckp sal *** pn da pandai