Monday, June 27, 2011

Patut ke restoran ada cuti ..?

Tak dinafikan.. setiap pekerja nak cuti kan..? mesti la nak cuti.. hilang akal apa kalau keja langsung takde cuti? transformer pun leh nangis oOo..

Tapi wajar ke kalau restoran yang femes ada cuti ?? ni nak bercerita sikit.. bagi saya la.. tak patut... sape setuju sila hangguk kepala dengan kelajuan tahap maksimum.. kenapa saya cakap tak patut? ntah.. korang sendiri ada jawapan kan..

Apa perasaan korang.. bila hari cuti gi jejalan sama keluarga, pastu korang nak tuju ke tempat makan yang best kat situ.. kira yang femes la kan, tetiba restoran tu tutup..? apa rasa? hemm.. kecewa kan..?

Peniaga perlu merancang benda ni, ala.. nak jadi peniaga, kena la tau pikat hati pelanggan kan..? bagi la cuti secara berperingkat.. bukan fokus pada hari tu je untuk cuti..

Bukan apa.. saya buat entri ni pasal nak tunjuk perasaan sikit... 2 minggu lepas saya ni lapar tahap kebulur tau, sanggup tunggu lapar dulu sebab nak ke  tempat tu.. bila pergi je, mak aihh... kuciwa betul.. sekali tutup la.. nasi ayam hailam dia memang best.. leh ketagih tu. memang top la kat sini..

Dek kerana kecewa sangat.. saya pun bawak la diri ke Dataran Pahlawan.. pergi la sorang-sorang naik motor tu... tak dapat makan nasik ayam hailam pun takpe lah.. makan yang ni je..


-makan di sini-


MATA NI SUDAH LAYU.. ini adalah auto post.. saya tengah tidur sekarang (^.^)

10 comments:

syrupmasin said...

haha..kfc bukan selalu :D

fa said...

betul3! *dgn gaya upin ipin berckp~ hee ;)
dan2 yg amat tragis kalau jauh2 dtg semata2 nk mkn n then TUTUP~
alahai~ sabar je la an..

waN Mohd Salim said...

misti ade cuti .. sebab kite ni manusia bukan robot

M Fizan said...

restoran kat tempat saya nie..tutup dah seminggu..haha..dia balik pattani kowt..restoran siam lar katakan

::blog anak jawer:: said...

banyak kali dah terima nasib yg sama mcm tu... xcited nak makan kat gerai tu.. sanggup berjalan jauh2...tau2 close pulak...mmg hangin...hehe

-Yok mampir diluk = ”gua” wanita...


-Yok mampir diluk = aku permata- salma.... sangat best...

TeAqArH said...

tqah an suke bw pg2 celik ni...entry ni wat tqah lapor la...kak niena..belanja mkn okeh..^_____^

Nasriq said...

sangat tak suka kalau kita dah beria nak pergi ke kedai yang sedap tu, tapi dia tutup pulok...

Sunah Sakura said...

nampak sedap nasi tu sis... T_T

TeAqArH said...

kak niena..jom join kontest ashraf ni..adiah dya menarik....tqah tag akak..^_^
http://naklempang.blogspot.com/2011/06/sunshine-smile-contest.html

Ums Niza said...

hehehe...banyak benda perlu di ambil kira mengapa restornan tersebut tutup...satu mungkin nak membersihkan tempat tersebut...dua mungkn nak meraihkan kejayaan mereka dan ketiga diarahkan tutup sementara oleh pihak kesihatan / pihak berkuasa...memanglah kita kecewa tapi kena faham...bukan senang nak berniaga makanana nie...tu pandangan saya...jangan marah...