Monday, June 13, 2011

Perkara yang paling saya takut adalah.. apabila dipuji..

Erm, sapa la tak suka bila diri kena puji kan.. saya suka sangat sangat kalau ada orang yang puji.. sebab dah tu memang sikap manusia kan suka apabila dipuji, apa lagi orang yang puji kita tu orang terdekat ngan kita dan tak pernah pernah nak puji kita ni..

Tapi saya takut bila orang puji ni.. kekadang kita dapat bajet kan pujian tu ikhlas ke tidak, dari air muka kita da dapat tengok.. ada setengah orang tu memang kaki ampu, kalau dia puji kita da agak.. mesti ada je yang dia nak.. hurm, yang tu rasanya suma orang dah kenal kot..

Tapi saya terlalu takut kalau pujian tu yang terlalu indah, macam tak layak dapat pujian tu dan takut satu hari nanti dia sendiri yang akan kecewa ngan pujian tu.. takut tak indah sperti benda yang dia nampak, faham tak? erm..

"Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa.."
 Petikan lirik lagu Hijjaz..

6 comments:

'CikMimiEy' said...

kekadang jugak kalo terlebih dapat pujian ni boleh memakan diri sendiri .. ye dakk ?? hiihi ^^

Rahmah Ram Ram said...

salam kenal dan follow.

shopping2u said...

btul..bla kna puji mula la bangga diri

mas saari said...

Mas lebih suka puji diri sendiri...hehehehe

Sunah Mohammad said...

sama lah...sangat takut dengan pujian...kerana DIA lebih berhak dipuji...

Jahidih Saili said...

btl3..pujian kadang2 amat menakutkan..