Thursday, June 16, 2011

Petua untuk tegangkan kulit muka..

Suatu ketika dulu.. masa study la kan ..ada senior tanya saya.. kenapa kulit muka tegang ngan slumber saya jawab.."ai kan belia remaja.. mestila tegang.." leh lak ditanya soklan tu.. mesti la umo 20 taun takde kedut -kedut lagi kan ..

Harini saya nak kasitau korang rahsia petua untuk muka sentiasa tegang.. okeh, tarik nafas....!!!!! dan hembus.. PERHATIAN : sila hembus ikut idung atau mulut ye.. bukan jalan lain..! okeh.. selesai dah tarik nafas kan...? lakukan cara ni.. memula lepas bangun pagi sila tarik urut muka korang.. pastu tarik dari atas dari.. wat lebih kurang camni ha.. muehehehe.. takde la sampai camtu, pas tarik.. bawak kulit-kulit muka ke bawah dagu... kemudian stepler dengan kuat.. hehehehe.. takde lah.. okeh.. siyes nih !!!

ni cara yang betul okeh.. korang kena amalkan: Campurkan sedikit bedak sejuk dan beberapa titik air limau nipis.. bancuhkan bersama sedikit air kemudian sapukan ke muka. kulit akan terasa pedih sedikit.. korang amalkan dalam masa seminggu untuk melihat perubahannya.. SELAMAT MENCUBA !!!

3 comments:

azam said...

boleh tu....best lagi kalau serbuk kulit kayu manis+limau nipis+madu.....

Atiqah Wadiah said...

bedak sejuk tuh x kisah ek brand ape??btw,tq sis 4 d petua

nabilasyazween said...

Arghh, penah sapu limau nipis kat muka. Pedih sgt .