Friday, June 17, 2011

Saya manusia normal okeh..

Semalam.. chat dengan sorang kawan di muka buku ni.. memula sembang OK.. pastu dia tanya .. "kenapa tak kawin lagi..?" isk.. tersedak terus offline..

Saya heran.. kenapa orang dok sibuk-sibuk tanya kenapa saya tak kawin lagi? memang diakui.. kerjaya saya ni, ramai yang kawin awal.. nak tau kenapa? sebab kebanyakan antara mereka nak lari duk luar.. takmo dok dalam ni.. ntah, saya rasa ok je dok dalam ni.. takde rasa pressure pun..

Jodoh ,maut tu kat tangan Allah.. jadi jangan kita nak bangga diri bila kita dah kawin, ingat saya ni kayu ke takde perasaan? saya pun normal jugak.. saya benci bila soalan tu ditanya berulang kali walau soalan tu ditanya oleh berlainan jantina.. janji saya pandai jaga diri, jaga maruah saya.. dari saya bercinta ngan belum tentu tak tau hala tuju kemana, pegang sana.. pegang sini.. tu bukan saya, saya nak jaga kesucian diri saya ni dan saya taknak bakal suami saya terima sisa sisa orang..

Saya takmo jadi begitu.. saya paling benci dengan soalan "kenapa tak kawin lagi..?" kenapa tak tanya Allah dengan berdoa.. "kenapa dia tak kawin lagi Ya ALLAH.. temukanlah dia dengan jodoh yang beriman?" ntah.. sekali sekali ter EMO lak.. kita manusia memang kena usaha tapi perlu ke kalau usaha kita tu nak bagitau orang..? bagi yang dah kawin tu.. jaga lah isteri bebaik.. ikut apa yang Allah suruh buat..

lepastu jumpa entri penenang hati.. refresh balik yang penah saya baca dulu.. klik SINI..

10 comments:

angahIera said...

lumrah org skrang...
Belum kawin, org akan tnya bila nak kawin..
Dah kawin tp belum ada anak, org akan tnya bila nak ADA anak..
Dah ada ank sorang, tnya pula bila nak tmbh anak...
Ishhh...mcm2 hal...

mas saari said...

alah rileklah niena, pedulikan kata orang! jodoh tu dah ditentukan oleh Allah SWT...pasti sampai juga akhirnya!

shopping2u said...

hehe.. tu la mas, kekadang tu naik tensen huhu

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

relax kak, jgn stress and emo..huhuhu..mlut org tak boleh nak ttup..ne tau dia tnye niat dia baik, nak tlg carikan jodoh ker..mane tau kan.. huhuhuhu..stay cool ok, fee doakan akk jumpe jodoh yang beriman..aminn, SMILES ~ :D

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

Saya doakan akk dapat jodoh yang beriman..amiiinnn...tak mao stress and emo okay..SMILES~ :D

Cik Azizah said...

kalau lelaki mmg tak suka duk dlm! kena kacau woo..tu sbb askar ramai kawin awal n duk luar..wakaka :P wah untung lah niena dpt kawen bwh pedang! jelesnya...

Cik Azizah said...

hehehe jijah kenal dia dr sekolah..so mmg dia nak army tapi dapat navy dah 3 tahun..sekarang kat Lumut...hehe pangkat biasa je...lalalala

MEKAR said...

huhu.. sabar ya. sya faham tekanan yg awak alami ni krn sya pernah mengalaminya suatu masa dulu. Setiap hari org akan bertanya sampai sya naik fedup & murung. Tp kadg2 kita xboleh buruk sangka dgn ptanyaan org mcmtu. anggap yg +ve.mungkin dia nk rekemen ssorg pd kita ker. hah..mana tau kan. Sabar ya. bykkkan doa semoga ketemu jodoh yg sesuai

suha said...

nasib baek cik suha stadi lg,so org xtanye sgt (^_^)

MEKAR said...

la..rupanya kamu baru 24. muda lagi tuh. ingatkan dah 30.mmmemang patut le risau.mmm.... :-)