Sunday, June 5, 2011

Sekadar teguran buat kita.. sebut betul betul !

Kenapa kita  ni.. kalau dalam sms , kita selalu amik tau pasal ni.. iaitu salam.. tapi saya selalu perhatikan kalau kat luar.. bagi salam tak betul betul pun.. ada bunyi kum, ada bunyi semekom.. macam macam ada.. sedangkan tu yang patut kita betulkan dulu..

Lepas tu lagi satu.. kalau nak sebut kalimah suci Allah tu, sila la sebut betul betul.. jangan separuh separuh, ada sebut 'lailah...' maksud tu 'tiada tuhan' tapi selalu dok sebut gak kan.. perasan tak?

Bukan cakap sesapa.. ni sekadar peringatan dan teguran.. mungkin kekadang tu kita ni tak perasan kan.. kalau berminat.. boleh lah klik di SINI.. itu adalah penggunaan sesuai untuk kalimah itu.. lepastu rujuk pada ustaz atau ustazah keh..

3 comments:

miss Fyqa said...

kita memaang digalakan saling mengingati :)

miss Fyqa said...

tq singgah & follow my blog :)

shopping2u said...

:) thanks