Tuesday, June 7, 2011

Semalam roti dan naik seposen..

Bila ditanya kenapa roti naik seposen.. maka mereka akan menjawab sebab tarif elektrik industri naik .. barang semua dah naik.. saya yang duk kat sini memang tak rasa sebab makan tak perlu bayar ..tempat tidur,api ..air semua free tapi terasa bila balik kampung.. mak tunjuk bil.. balik je kedai mak cakap bawak rm50 tapi tak tau beli apa.. dah licin..

Akhirnya rakyat jugak yang kena tempias walau pada asasnya rakyat yang tak guna megawat banyak tak perlu membayar lebih..

Gaji masih kat tempat sama.. harga barang semua naik dah.. nak buat macam mana dah setakat tu rezeki kita, macam mana pun masih bersyukur tapi.. tu lah, kot memana pun.. gaji naik ke.. apa ke.. pi mai.. pi mai tang tu jugak..

1 comment:

Sunah Mohammad said...

yeke??? oh nooo~~ lepas ni susah nak bekal roti dahhh... T_T

sis, da boleh detect url da.. :)