Tuesday, June 21, 2011

Semut itu sangat berani..


Sekecil-kecil semut jika digigit terasa pedihnya juga.. semut, apa pandangan kita terhadapnya?

Saya sangat suka semangat semut.. semut mempunyai semangat yang kuat, dia berani.. walau dia tahu tempat tu bahaya, dia tetap pergi.. dia rajin..

Mereka bekerjasama dalam satu kumpulan,  berat sama di pikul.. ringan sama dijinjing.. itulah semut..


Semangat ini lah yang kita mahukan antara kita..
jadi tanamkan sikap semut dalam diri kita.. heheheh

Niena: Jika antara kita melakukan kesilapan, sila tegur dengan cara yang berhemah dan pastikan dulu,apakah pendapat atau teguran kita tu benar? kalau tidak ianya akan digelak orang. 

8 comments:

Qaseh dalia adelia said...

betull..semut gak rajin

ibnubaba_04 said...

semut mmg berani..tapi senang kena pijak

munirah said...

perasan tak.. semut kalo jumpa satu sama lain, dorang mesti ade sentuh.. tu pun boleh ambik pengajaran.. tingkatkan ukhwah sesame manusia :)

Jer ... said...

budi bahasa itu penting :D

hiyosoka said...

bagus juga artikelnya....
btw suka melihara semut gk???ha...ha....



visit blok ku lagi ya di sini....
http://www.realitylapse.blogspot.com

waN Mohd Salim said...

blog akak .. ps masokkan dalam bloglist .. ce tengok deh

selendang merah said...

betul semut sentiasa berkejasama..lau dalam kehidupan kita sentiasa bekerja sama maka bertambah maju dan kuat lah negara kita...^_^..kak lau saya ada salah dan silap tlg tegur dan bagi tunjuk ajar yew..:)

sergeant keroro said...

hehe, ni kerengga :P

tapi kaum semut gak XD

betul, dia berani gigit manusia, heh.

dan mereka memang gigih serta rajin.