Thursday, June 2, 2011

Tak indah rumah tangga kalau guna perkataan 'saya' 'awak'

Hum... baik tu.. baik dah.. tapi apasal si Nora Elena tu dok panggil Seth Tan tu awak lagi.. erm.. dah la gi  honeymoon kat tempat saya nak honeymoon..


Bila saya ada suami nanti, saya akan panggil dia dengan panggilan yang baik.. panggil abang ke.. sayang ke..

Dalam keluarga saya pun ada macam tu.. panggil suami dia awak je.. isk.. tak best langsung macam tu kan, kalau orang lain boleh pulak panggil abang.. pada suami sendiri? erk.. ni bukan nak cakap kat Nora Elena tu.. saya tau tu hanya lakonan.. tapi ni untuk kita semua.. yang hidup secara life..

Saya hanya akan simpan panggilan 'sayang' tu hanya untuk suami saya je.. jadi panggillah nama suami kita tu dengan panggilan yang baik.. sedap hati dia dengar.. betul tak orang lelaki?

Bagi suami suami semua dan bakal suami.. kalau betul sayangkan isteri, lakukanlah yang sepatutnya anda lakukan.. didiklah wanita dengan iman bukan dengan harta atau pujian yang membuat dia leka..


Eh.. dia dah panggil Seth Tan tu abang la.. saya pulak yang semangat lebih.. best nye dapat bunga banyak banyak macam tu..

1 comment:

Farah Fazen said...

btul tu.. pgl la dgn pgilan yg sedap di dgr.. bru best.. :) -sy pon nk pgl yg best2 la, yg mnje2 ngn hsband sy t..- [haha.. berangan je la dlu.. ;p]