Monday, June 6, 2011

Wanita itu cantik atas dasar akhlaknya..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya,
Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya,
Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya.."

Betul tak.. jika kita tengok seseorang wanita itu lemah lambut, ayu.. beragama.. walau kita perhatikan bebetul muka dia takde la lawa sangat pun (ayat jujur) tapi.. keperibadian tu yang buat dia cantik..

Seorang sahabat saya ni macam tu lah.. muka dia nampak bersih sesangat.. manis je tengok.. bila nampak muka dia hilang segala masalah, bukan lelaki je tau.. saya suka tengok muka dia, rasa tak puas.. air muka dia tu jernih sesangat..

Erm.. tapi kan.. saya suka tengok wanita yang berpurdah, nampak cantik sesangat, saya teringin tapi pekerjaan saya ni ..hurm.. insyaAllah.. satu hari cita cita saya tu nanti akan tercapai..

2 comments:

man said...

akhlak membawa ketenangan..

shopping2u said...

betul.. :)