Tuesday, July 19, 2011

"Aku sanggup kau mati dari dimiliki orang lain !"


(Jabir Rokrak ini dari google)

Cinta.. cinta yang romantik itu sebenarnya plastik (yang dah kawin lain cerita..) plastik tu akan cair bila dibakar..

Saya dengar sorang kenalan ni bergaduh ngan balak dia. Macam-macam makian disumpahnya.. kalo saya jadi lelaki pun takmo la orang yang suka memaki.. wanita ni fitrahnya penuh dengan kelembutan, tapi bukan bermakna lemah ye..

Hingga terdengar satu perkataan.. "Aku sayang kau ! macam2 aku bagi.. aku sanggup tengok ko mati daripada tengok ko kawin ngan betina tu..." suaranya agak keras, pastu... dia cakap camni plak.. "Aku rela mati la camni !! aku takmo hidup lagi dah....aku rasa cam nak bunuh diri jer" terjerit-jerit cam kena histeria..terkejut.. isk.. dasyat.... geleng kepala selaju yang mungkin..

Tu la kalau bercinta berlandaskan nafsu, bercinta bersama syaitan, eh.. bukan saya cakap pasangan tu syaitan tapi bercinta kerana mendengar hasutan syaitan.. bila pakwe nak yang tu..  dibagi.. tak kira dah halal haram, janji pakwe puas hati.. jangan jadi bodoh boleh tak? pastu bila ditanya, apa yang dah buat ngan lelaki tu.. apa lagi.. dah serah diri la.. apa lagi yang tinggal? isk.. kesian ... dah jadik sisa orang.. 

Ingat.. masa melakukan benda haram, tak kira la apa pun.. pertama ingat Allah.. agama, ingat ingat bayangan wajah orang tua kita, kesian mereka.. dan kalau sayangkan seseorang itu redha kan dia pergi.. tak perlu berdoa agar dia mati.. bertaubatlah.. jangan tau buat jer..
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk." (Al-Israa:32)

16 comments:

QiuT Mummy said...

btl 2...jgn kerana pakwe jer nk bunuh2 dri maruah pn tergadai...xgne berkorban utk insan yg blm tentu lg mnjdk suami kita....

H.J said...

pakwe segalanya,,hehe

Bui Junaidi said...

mmg sayang sangat tu sampai sanggup nk bunuh diri..nauzubillah...

tamlegend said...

aku dah lepaskan dia pergi...dengan berlapang dada...tiada kata-kata maki hamun...just kata2 keciwa yang teramat sgt...hehe



ps: cik ros rupanya ya unfollow...he.marah sgt ye...sory...aku mmg jenis y outspoken n bergurau tak kena tempat...sdg membaiki kelemahan diri...

miezah said...

hidup bkn utk hidup ..
tp hudp krn Allah s.w.t
cnta jg krn Dia Yang Maha Esa ..

fa said...

lebih baik cinta kpd Allah sbb cinta pada Allah kekal selamanya an.. :)

me@monolog said...

cintakan manusia kerana cintakan Allah Taala.. :)

rara pinkmafia said...

hai nina.sorry =) bukan nk komen,sebuk nk tny pasal domain.ritu dh tny kat k.diana.hehehe.

owh mcm tu eh.murah lah.kalau 10usd means 30rm lah kan?setahun kan?cane nk apply eh?

~AmyLiana8886~ said...

thanks ziarah blog amy..duk menghitung waktu nie..hehehe

mas saari said...

sanggup seksa diri kerana orang yg tak guna camtu...buat apa!!

Unit ICT BTPNK said...

aaa!!!!!!!!!!!!!!
hp ku xblh hidup la cmnie!!
tnpa charger hp ku nk mati je!!! tlng2 ! :D

cik najihah said...

jangan jadikn cinte segalenye..
nnt akan binasakan diri..

syrupmasin said...

ohh cinta..mcm2 hal :D

aimie amalina said...

uuuuuu..betol! sokong 200% =)

M Fizan said...

huhu..betul2.. bila maruah dah tergadai, apa pun tak boleh

Подтверждаю said...

as salam..
maka, eleok lagi seperti pakcik. single. ahahaha~

ok, ada pro dan kon. pada pakcik, elok lagi bercinta lepas kawen. tada serabut.yang penting, cari maklumat bagaimana nak bahagiakan rumah tangga dan pada masa yang sama, amal pun turut naik taraf. insya'Allah semua ok~

;)

single is simple. hahaha