Thursday, July 14, 2011

Aku seekor camar


Aku terbang  menerokai alam
Sambil dasar anak mataku memerhati
Melihat hamparan alam ciptaanNya
Aku menyinggah di ranting kayu
Terus ku membelai gentian halus di sayapku

Bebola mataku meraba ke segenap alam
Alam mana yang aku belum terokai?
Paruh kerasku ini terus mencari
Peluh yang luruh laksana titisan embun di dinihari

Aku kembali terbang.. bebas di udara..
Sayap gagah ini terus melebar
Tidak segan kepak ku ini terhadap alam
Terus meluncur di ruang angkasaraya

Aku seekor camar.. tapi aku tahu
Siapakah itu Tuhan ku
Aku tidak lelah untuk terus terbang
Aku terus ingin terbang mencelahi rahmatNya

Aku ingin terus berlayar di udara
Dan sekali sekala...
Akan aku bernaung di dedaun hijau itu
Menumpangi reranting kayu
Sambil mendendangkan alunan tasbih..

**Sumber gambar carian Google
Cik Sunah sekadar melakonkan watak camar tersebut..

21 comments:

Anum said...

best gak kan,, terbang je

Beeha B. said...

camar akan pulang setia pada janji.. :)

Syazwan Che Deraman said...

terbang = free

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

ewaaahhh, puitis lagi..taknak terbang spt camar, nk terbang spt AIR ASIA lah kak.. :P

aimie amalina said...

=)

nice!

sesuai dengan akak nye belog ni
niena pengembara ilahi =)

Jiji-Fify said...

double thumbs up!!! :D

Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih

Abdul Rahim said...

amboih puan kalau berpuitis kalah A Samad Said.kena tembak dgn m16 nak?
-pinjam pc hihi

Anak Wak Mail said...

cantiklah..=)

kalau aku seekor camar,,agak-agaknya bila akan aku dilanggar garuda?

Atiqah Wadiah said...

beznyer bebas umpama camar..hehe :)

H.J said...

puitis betul puisi dio..haha

cik kacak said...

kan best kalau dapat terbang cenggitu ;)

Adilasaddam said...

wahhh like :)

EZAN IDMA said...

bebas umpama camar

Подтверждаю said...

as salam..
camar yang berterbangan membawa haluan hidup~ tapi lumrah yang sama

;)

oPiE iSa said...

Kat Lawas, sarawak banyak camar. Tesis saya pasal camar lah... Hehe.

*off topic lak*

cik aisha said...

aku seekor camar...bebas menerokai alam ini...nk ikut...waaa

gadisBunga said...

agak2 burung camar ni buat sate sedap tak?

alif haris said...

binatang juga tahu mensyukuri nikmat yg diberi Tuhannya, Allah

Amirah Suhana said...

fuhhhh ...sastera betul. nice one :)

syrupmasin said...

ari tuh katak ari nih burung pulak..huhu

Sunah Sakura said...

wuuuu....saya sebagai camar... huhuhu.... teharuuuu.. T_T