Tuesday, July 19, 2011

Alhamdulillah .. rezeki melimpah-limpah..

Syukur Alhamdulillah.. rezeki buat saya setiap hari datang jer.. semalam saya teringin nak makan buah Staq.. isk.. tau tak apa buah tu? kalau kat kelantan kami pangi buah setar... kalau orang utara panggil buah staq.. kat sini mana ada jual.. tetiba ada orang kasi.. banyak lak tu.. Alhamdulillah, rezeki..

Teringin nak makan buah rambutan, masa tengah jalan nak ke parking motor tetiba ada staf datang kasi satu plastik rambutan, banyak plak tu... Alhamdulillah.. rezeki.. dah seminggu kot kempunan nak makan buah durian yang isi nya kuning, petang tadi.. dapat jugak makan, Alhamdulillah... syukur.. siap bagi bawak balik rumah lagi.. masa makan roti canai kat restoran... tetiba pelayan tu datang katanya takyah bayar, ada orang dah bayar kan.. isk.. sape? takpelah.. moga Allah permurahkan lagi rezeki dia serta merahmatinya..

Kat sini saya ada ayah angkat, saya tak tahu kenapa dia nak jadikan saya ni anak angkatnya.. anak-anak dia pun baik dengan saya, tiap minggu jemput saya ke  rumah dia.. kekadang tu terpaksa tolak sebab ada hal penting.. yang pastinya pakcik tu sangat baik.. Oh yeee... bila terpandang je starwberry kat blog Laman Ayah Su, tetiba teringin nak makan.. pastu ada sorang Sjn kasi.. katanya hadiah, walau buah tu dah lembik tapi sedap.. hasil pemberian ikhlas dari tangan orang tu...

Mak selalu berpesan, sentiasa berbuat baik pada orang.. kalau nak tolong orang biarlah dengan cara yang ikhlas, tak perlu minta dibalas.. sentiasa tersenyum tapi menahan pandangan kepada mereka yang bukan muhrim.. nasihat mak tu saya ikut.. dan hasilnya memang terbaik..
"Katakanlah: "Siapakan yang memberi rezeki kepadamu dari langit dan dari bumi?" Katakanlah: "Allah", dan sesungguhnya kami atau kamu (orang-orang musyrik), pasti berada dalam kebenaran atau dalam kesesatan yang nyata.." (Saba':24)

13 comments:

syrupmasin said...

perghh rambutan..sikit kak :D

Aku DaN SeSuAtU said...

singgah sini..smoga murah rezeki selalu..amin

aimie amalina said...

conoknye! mahu juge..kikiki

Kalamhati said...

Alhamdulillah..rezeki dari Allah untuk org yg ikhlas dan jujur cem niena..ambo hepi baco..huhu bkn semua dpt rezeki free gitu..=)

Katie Jamaludin said...

mcm sedap je buah tu. xde gambar ke?

aimaniman said...

hi niena.. macam org ngidam jer.... rezeki ke ada udang di sbalik mee.. anak pakcik tu bujang ke.. isshhh

Подтверждаю said...

as salam..
allhamdulillah..
rezeki-Nya

;)

mudah-mudahan, dilimpahkan lagi rezeki oleh-Nya..
ameen..

=)

muhamad hanif said...

na rmbutan sekilo boleh ?

hamzah ian said...

nak jgk...

Kapten Atok said...

durian aku x sentuh lg thn ni

alif haris said...

rezeki tu datag tanpa diduga :)

nak rambutan sikit kak ^^

MARIA LIZA said...

harus diingat..buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sesekali..

mizzkechique said...

alhamdulillah... =)