Friday, July 1, 2011

Ayat cinta saya..


Ini ayat cinta hati saya yang membuatkan saya terasa kerdil tatkala membacanya.. Saya cuma pengembara yang sentiasa mencari jalan keredhaanNya.. saya rasa kerdil, saya rasa hina... saya rasa tak punyai apa-apa.. semua yang ada kini bukan milik siapa-siap, hakikatnya milik Dia.. kita hanya diberi pinjam.. mana datangnya ?

"Kami telah menentukan kematian di antara kamu dan Kami sekali-sekali tidak akan dapat dikalahkan.."
(Al-Waqi'ah: 60)

"Dan tumbuh-tumbuhan dan pohon-pohonan kedua-duanya tunduk kepada Nya. Dia menciptakan manusia. Mengajarnya pandai berbicara. Matahari dan bulan (beredar) menurut perhitungan. Dan Allah telah meninggikan langit dan Dia meletakkan neraca (keadilan). Supaya kamu jangan melampaui batas tentang neraca itu. Dan tegakkanlah timbangan itu dengan adil dan janganlah kamu mengurangi neraca itu. Dan Allah telah meratakan bumi untuk makhluk(Nya). Di bumi itu ada buah-buahan dan pohon kurma yang mempunyai kelopak mayang. Dan biji-bijian yang berkulit dan bunga-bunga yang harum baunya. Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?"
(Ar-Rahman: 6-13)


Astaghfirullahalazim.. kita sama-sama mengingatkan.. sama-sama munasabah diri kita, perbaiki hati kita.. hari ini kita ingat, esok kita akan lupa.. sekarang kita bertasbih .. malam kita berkuasa.. Astaghfirullahalazim.. kita ini hambaNya, Dia pemilik kita-kita ini.. saya ingin mengingati diri saya bersama sahabat semua.

"Kami akan memperhatikan sepenuhnya kepadamu hai manusia dan jin.Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?"
(Ar-Rahman:31-32)

5 comments:

syrupmasin said...

peringatan malam nih..thanx akak :)

Pojiekyra said...

subhanallah..ini mnyedarkn kita bahawa betapa kerdilnya kita di hadapan Nya

liyana said...

thanks akak..
ayat2 cinta yg amat brmkna

Sukma Bintara said...

subhanallah~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mawar Berduri said...

muhasabah diri..