Friday, July 8, 2011

Cerita hantu..


Ehem.. hantu, eee.. takut tak? curi masa yg ada sikit ni.. nk kongsi pengalaman masa latihan dulu.. biasanya kalo cuti sem mesti anda2 smua cuti lama kan? tak bagi kami ..kitorg dpt cuti paling lama pun 2minggu jer. selebihnya ikut latihan, meh nak kongsi citer hantu sikit.. malam2 best ckp sal hantu ni.

Masa tu kami wat latihan compass matching, dh bagi jalan2 tertentu.. kami dibahagikan beberapa sindiket, lam 1 sindiket ada 11 org.. amik masa lam seminggu utk melepasi jln  yg dah  dibagi tu. maka berjalan ler kami lam hutan tu dgn sindiket yg berlainan.. kami pilih utk berjalan malam sebab kurang penat sikit, waktu petang kami jalan  gak tapi banyak rehat..

Ketua sindiket kami nak periksa org, kami jalan lam barisan yg panjang.. setiap sorang sebut no masing2.. saya ngan sorang lagi kawan dok tgh2.. yer la kami kan pompuan.. sampai turn saya no 6.. seterusnya 7.. 8.. 9.. 10.. 11.. dan... bunyi sampai no 21..

-camni la kami berjalan-

Kami masing2 berpeluh, masa tu jam 2pagi..mana tak berpeluh nya, kami ada 11 org jer.. nombor sampai 21 org.. sorang toleh ke belakang, erm.. berderet panjang.. semua tunduk muka..

Pastu salah sorang dari kami azan, Alhamdulillah lepas tu "10 makhluk" yg join kami tu lenyap.. sebenarnya banyak lagi tau pengalaman saya masa ikut latihan hutan.. seram semua, tapi yg tu kena citer malam sikit.. hehehe..

**semua gambar pinjam dari google~


13 comments:

Pojiekyra said...

waaaa malam nie xtido lena kyra bb tido sorang2 huhuhu

Wena Tupperware's said...

hehe abg akak tentera.kesian dia dh 2 minggu tak blk umah dok kem

Nasriq said...

betul ke hantu tu?

oPiE iSa said...

pergh, takutnya... serius ke ni? adui.....

niena shopping2u said...

a'ah btul la syaitan jelmaan manusia :D
senior2 pn pnah kena cmtu..bnda ni cam tradisi hantu2 tu hehe

sergeant keroro said...

betul, lau masuk hutan selalu kena buat camtu.

p/s : seram, nasib baik tak pernah lagi kena T.T

mas saari said...

erkkkkk...kalau mas dah pengsan dah time tu!

Muaz Faris said...

baca mathurat jangan lupa, hindar dari hasutan syaitan..

Bui Idzra Ryn said...

uissshh,kus semangat..bui takut kalau bab cerita hantu ni..mmg x baca entry,terus mengomen..tengok gmbr jer dh meremang bulu roma..hihi(kantoi,bui ni penakut..hahaha)

Pn. Sheila said...

erm.. amal juga 4 kul...

+_Miss.Jannah_+ said...

alaaaaaaaaaaaaa...
ni yang menyesal bukak cerita antu ni :'(
camne nak tido malam ni.... :'(

syrupmasin said...

wwowowowo...seramm..adoiii..takkootttnih

aimie amalina said...

aiyaaak akak..nite walk gni~ huu..tatot..huhu...
btw akak, sy ada TAG akak satu contest ni. jengah la ye =)

http://aimieamalinaazman.blogspot.com/2011/07/mega-giveaway-by-yana-cik-putih.html