Tuesday, July 12, 2011

Cerita yang mengingatkan kisah dulu


Sape penah tengok Movie "TENTANG BULAN?" cerita kanak-kanak terbitan Metrowealth Movie Productions,  rasanya arahan Ahmad Idham kot.. filem yang mengisahkan 5 sekawan yg melalui proses pembesaran.. cerita tu memang best..

Nak tau kenapa saya suka sgt ngan citer ni? lebih kurang zaman kanak2 saya dulu.. bila saya tengok jer saya senyum sendiri.. masa kecik dulu saya kawan ngan dak lelaki, main bola sesama.. tapi mereka semua sedara terdekat.. saya sorang je pompuan yg lain semua lelaki..

Kitorang main sesama, main bola sesama.. (saya yg jaga gol), saya tak pakai pakaian pompuan, sebabnye saya ngan abang kongsi baju yg sama. setaun sekali jer pakai baju kurung (hari raya) kalo mengaji saya pakai kain & baju t-shirt biasa jer, tu pun standby seluar kt dalam.. lepas mengaji kitorang main lumba lari plak..


Gambar kat atas tu merupakan kenangan saya masa kecik.. kt kampung saya masa tu memang kekurangan dak pompuan, tgk jer la lam tu ada 3 org jer.. saya tak suka geng ngan diorang sbb tau main masak2 jer..

Tapi bila besar dah tau batas2 nye, kalau jumpa pun senyum2 camtu jer la.. tak pun malu2.. dah lama tak jumpa, bertaun gak sebab saya pindah ke kampung mak.. last jumpa raya dua taun lepas, memasing dh bawak diri.. yg masih belajar pun ada.. dah keja pun ada.. tak cam pun ada.. 

Yg baju kuning sambil gigit jari tu saya la.. yg depan pakai baju kuning tu abang saya.. (takde gigi kot masa ni)


12 comments:

azam said...

untung....masa kecil ni seronok je....itulah kenangan :)

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ai pow kecik2 dulu ramai kawan laki...tataw nyapa...main pow x main masak2...hahaha tomboy betul khen

aimie amalina said...

hehehehe...dr kecik nih lasak nih..heee =p

Niena Pengembara Ilahi said...

☆*♥L@dy @yU♥*☆
a'ah.. msa kecik cam tomboy tpi xbawak ke besar le hehe..

Niena Pengembara Ilahi said...

aimie amalina

dulu lasak skang ni dh kena ayu la hehe

Pn. Sheila said...

filem ni memory keje saya dl... kena maki hamun pun sbb filem ni... sy suka sgt soundtrack filem ni, slu menemani sy di malam hari semasa keje...

kiera'sakura said...

masa kecik sye xde ramai kawan sbb dok umah setinggan mase tue x ramai org lagi...

Sunah Sakura said...

hehe..teringat lak gambor zaman dulu2...ade gak sambut besday camni..

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

sungguh ganas akk pas ngaji main lumba lari..haha.. comel ..:D

Bro ahmad said...

kenangan silam:)d

oPiE iSa said...

wiwit, kak niena ganas... :)

Подтверждаю said...

as salam..
oo~ kisah silam.
sernok baca kisah silam zaman kanak-kanak. masing2 ada cerita disebalik cerita.

hehe.lasak sokmo~
pengalaman yang mematangkan hidup

=)