Monday, July 11, 2011

Cinta mereka sangat suci..

Walaupun perkahwinan mereka dah mencecah lebih 50 tahun, tapi mereka tetap bahagaia... mungkin pernah bergaduh tapi tak pernah ditunjuk.. 

Suka sangat tgk, selalu bergurau.. bila si suami sakit, si isteri ni yg picit.. manjenye.. comel sangat, kemana pun bersama.. naik motor gi surau pun sesama.. tapi si suami dh meninggal 5 taun yg lepas.. orgnya sangat baik, alim.. terkenal dgn sifat waraknya..

Si isteri selalu ulang cerita yang sama pada saya.. selalu cerita saat2 terakhir mereka bersama.. suaminya meninggal bukanlah sakit teruk, demam biasa je..

Pak Cik: Awak ni cantiklah.. makin tua makin cantik..! 
Mak Cik: Dah berkedut pun cantik ke..? 
Pak Cik: Bagi saya awak cantik, isteri solehah.. (sambil tarik dagu)

Saya tau, dia sangat rindukan arwah suaminya.. erm, sebenarnya makcik ialah mak sedara saya.. orgnye sgt baik.. pakcik tu saya dh anggap cam ayah saya, saya panggil dia "ayah".. banyak bantu saya masa kecik2 dulu..

Moga roh arwah tenang disana, tetiba rindukan dia.. Al-Fatihah..


13 comments:

aimie amalina said...

aduhai~ mesti terasa lag an~ moge dcucuri rahmatnya..

Ku Azhar said...

Al-fatihah....sweetnye diorg

Cik Asma BLuppy said...

sangat romantik...
semoga roh dicucuri rahmat.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

al fatihah...jrng nak jmpa pasangan gini...romantic sampai ke hujung nyawa...moga arwah aman d sana

Ila Aqilah said...

huhu..sangat sweetlah..bukan senang nak kekalkan hubungan semanis mcm ni..

al-Fatihah..huhu

Sunah Sakura said...

al-Fatihah...moga dipermudahkan urusannya di alam barzakh.. ameen..

zieyzain said...

wahh,..bestkan tengok org tua2, saling sayang selamanya~

slumberdek said...

itu la cinta orang dulu2.....kuat tak macam cinta sekarang kebanyakan plastik.

syiela said...

sgt2 sweet.slalunya dah tua bwa hal msg2.. Al-Fatihah

SumBody Me.. said...

jenjalan sini :)

fRaMe+LenSeS said...

Amin yarabbal alamin.. huu. kagum dengan depa.. moga ALLAH pertemukan depa dalam taman syurga satu hari nanti. amin2..

Purply Qielah said...

sweetnya law camnih ... teringin jugak .. hehe ~

visitme@FaTiN cOrNeR said...

sweetnya..

al-fatihah..semoga rohnya ditempatkn bersama org2 beriman..