Wednesday, July 13, 2011

Dalam penderitaan menanggung kesakitan


Grrr.. sakit gusi yang melampau.. gigi geraham bongsu nak tumbuh.. dah bertaun dah kot tahan kesakitan ni apsal takmo tumbuh lagi.. huh, mak kata selagi gigi tak tumbuh penuh selagi tu takleh kawin... syabas mak..!!!

Tadi kol mak citer kat dia sakit gigi yang amak.. semalam takleh tido.. mak kata.. gigit la benda yang lembut-lembut cam baby tu... contoh, benda ni..


Wat lawak la plak.. orang ngah sakit ni, berdenyut-denyut, semalam langsung takleh nak tido.. baru nak lena  jer jam locem baru bunyi.. sedar je rasa cam bersepah jer gusi lam mulut ni.. bengkak... cakitnye...

**gambar ini semuanya hasil culikan di GOOGLE..


29 comments:

Adzriel AB said...

sakit lagi tak? dah jumpa dentist... ambil antibiotik.

Niena Pengembara Ilahi said...

a'ah kak.. sakit lagi ni..
-.-'

alif ismail said...

aigo... kenape tak gi cabut????

Niena Pengembara Ilahi said...

adeh.. nk cabut camne gigi ni baru jer nk tumbuh....sakit sbb nk tumbuh ggi bongsu tu ha

alif ismail said...

ala sis...relax r... gi jumpa doktor gigi... paling tidak pun doktor tu korek2 gusi wat keluarkan anak gigi tu...huhu...

Bui Junaidi said...

aduiii..sakit yg boleh buat sakit hati yg amat..hehe..kalau x tahan g jumpa doktor jer..minta painkiller..

syrupmasin said...

errr..akak nnt kirenye saye pon kene sakit gigi nih la??

muhamad hanif said...

jabut je semua gigi-gigi tuu,,.,

Syazwan said...

saya pon sakit gigi nie.
ada lubang kat gigi.
sakit!

telaan ubat tahan sakit ye :)

Подтверждаю said...

as salam..
sakit gigi, sapukan gambir sarawak. atau sapukan bunga cengkih kering yang dah ditumbuk halus. tapi ingat, jalan telah pula. rasa tak sedap. hehe

kalau takde, buat sementara waktu, sapu dengan bonjela atau ubat gigi

alang-alang dah datang, pakcik nak tanya nih~
niena tahu tak apa benda..

Isle Of Man? adei..pakcik tersalah jawab. gagal.haih..

>_<


by : http://fadzli-rt.blogspot.com

Farah Shamsudin said...

memang sakit kalau nak tumbuh gigi bongsu tuu..

cik najihah said...

letak ais..semoga cepat surut ye :)

fieha said...

denga cite mmg sakit sgt bila gg bongsu tu nk tumbuh..sampai ada yg demam2..semoga awk cepat sembuh ye :)

mas saari said...

akak tak pernah sakit pun tumbuh geraham bongsu...heheehehee

TWEETY BERT said...

tak suke kalo sakit gigi.. raser nak demam wooo

Mohd Hazwan Hashim said...

sis !!!! me too . gigi lubang nih . nak menguyah pun tak boleh ... wargh!!! hilang nikmat kunyah :)

Cik Ezy said...

ciannye..
sakit gigi rase cam lemah satu bdn..
krne gigi sume jdk sakit..
huhu

Niena Pengembara Ilahi said...

yer.. sakit gigi leh membuatkan otak mengalami kekejangan yg hebat .. adehhh... bila la mau tumbuh ngan penuh gigi nie

Qaseh dalia adelia said...

kemam air garam asenye..

Kapten Atok said...

sakit gigi blh buat marah


err... saya berlalu dahulu sehingga ko x sakit gigi. takut!

hanaahmad said...

aku pernah merasainya niena. sakitnya Tuhan saja yang tau. pergi klinik mntk ubt penahan sakit niena. moga cepat sembuh ok! :)

Fad said...

alahai siannya..kumur ngan air garam suam..wat semasin2 yg mampu..try la..dulu akk ada sakit gak..gi kinik dia nak bedah..tp akk xnak.takot..haha.pastu dr bg ubat dia kata kalo sakit lg kena dtg bedah gak..pas mkn ubat terus baik..hehe..try la air garam tu...masa akk gi kinik tu akk xtau lg psl petua air garam ni..skrg kalo sakit akk kumur tu je..:)

ir yien 9897 said...

alar sekarang tak leh khawin lagi..

hah dah tumbuh nnti cepat2 yien nak khawin lah..hehehe

selendang merah said...

kak bawu nak tumbuh yew...memang sakit bila tumbuh..hehe..selendang pon penah jadi mcm tu gak...rasa mcm nak buang jew gusi sbb sakit sgt..:)

Fad said...

hadiahnya adalah yg lembut2 yg baby gigit tu..sesuai tuk org tumbuh gigi..hehehehe

EZAN IDMA said...

sy juga sedg mngalaminya

KuNanGKuNanG said...

mmg seksa kalau sakit gigi ni..

Sunah Sakura said...

kesiannya..kalo saya, pi makan panadol.. =.=

MEKAR said...

sakit2 pun boleh buat lawak lagi..gggrr.