Wednesday, July 20, 2011

Hebat sangat kah...?


Nampak tak kat atas tu ada dua sahabat? namanya Anip dan sorang lagi yang ingin digelarkan Budak Gemok.. Budak Gemok ni sangat sombong dan angkuh... tengok la cara dia berdiri tu.. nampak eksen kan?

Anggap saja Budak Gemok itu duduk di atas bukit yang tinggi.. satu hari mereka bergaduh...

Anip: Wei Budak Gemok! ko jangan ingat ko duduk kat atas, ko dah hebak sangat!

Budak Gemok: Huk aloh.. aku nampak ko kecik jer Anip! cam semut yang tengah sengal jer..!

Anip: Aku pun nampak ko camtu jugak! kau dan aku sama jer! macam mana ko nampak aku, camtu jugak aku nampak ko.. cuma perut ko jer nampak agak bulat sikit..

Jangan bermegah bila kita berada di atas.. sila berfikir secara fleksibel... jangan merendahkan kedudukan seseorang itu.. jika kita berada di atas, jangan lupa yang di bawah, kerana kita dan dia sama saje..

Selamat beristerirehat !!

20 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

hidup ini ada masa nyer kiter di atas dan 1 waktu pasti akan jatuh ke bawah juga....sebab itew jgn riak....

NasZ said...

betul tu..buat apa nak bermegah2..bukan best pun. kena pulau ada la..rugi je.

MOHD NASER.com

syiela said...

tak semestinya yg besar itu hebat dan kuat sekali sekala kita kena pandang ke belakang sebab hidup umpama roda

me@monolog said...

semakin tinggi dipuncak semakin tinggi tempat jatuh..

Diana @ bilakukatacinta said...

heheeh..nama hubby chubby akak yg demuk...heheh

miezah said...

hdup kne senantiasa merndh dri dlm smua hal ..

jom baca ptua berguna

http://aku-ar-anonymous.blogspot.com/2011/07/larangan-selepas.html

WuMing said...

Semakin tinggi kita berada... semakin tinggi risiko kita jatuh...

Ku Azhar said...

mendalam tu mksud tu kak :D hehehe ku phm :D hehehe

Atiqah Wadiah said...

btol tu kak..nikmat yg kita dpt skrg nih hanyalah pinjaman allah utk kita jerk..wat goes around comes around

peNulis SeNjA said...

lumrah manusia macam ni akak .. susah nk cakap ar

Mizfantagiro said...

sentiasa bersederhana dlm apa jua keadaan =)

tamlegend said...

cuba tgk tanah yang boleh dipijak dek budak gemuk tu, bandingkan dengan anip...hehehehe...ada hikmah juga kat situ kan cik nina kan...?

harrazdani said...

lumrah manusia...tetapi ada juga walaupun sudah tinggi di atas masih di bawah hatinya...

cik aisha said...

moral of story yg berada di ats jgn lupa pandng bwh, yg berada dbwh jgn lpa pandng atas.wow kreatif la cik niena ni..:)

Sunah Sakura said...

analogi yang cukup baik!

anismelon said...

hidup nie mcm roda..kadang kite kat ats..kadang kite kat bawah..so sentiase lah pandang kebawah supaye kalau kite kat bwh nnti kite dah siap sedia..

muhamad hanif said...

hahahhaha,


mcmana bole terlepas cerita best ni ?


lallalallala, budak gemok tu mmg berlagak..



KAHKAHAKHKAH !

aimie amalina said...

hehehhee..besnye!
walau dimana kite masin berpiak dibumi yang sama, memandang langit dan bulan yang sama =)

visitme@FaTiN cOrNeR said...

betol2..hidup macam roda, jngn ingt kita kt ats kita tkkn berputar dan berpusing ke bawah..

kuasa Allah..

sergeant keroro said...

ade kat atas, ada kat bawah. masing-masing akan merasainya :)