Saturday, July 9, 2011

Kematian insan tersayang..

-cik abg google-

Saya terima sms dari sorang kakak, dia ajak kenduri arwah suami dia.. tpi saya tak dpt gi sbb masih kena standby utk OPS Bersih 2.0.. kisah dia memang sedih..

Akak ni anak pada pakcik tempat saya keja.. suami dia meninggal  akibat lemas di sebuah empangan kat India taun lepas, kes tu kecoh gak la.. suami dia keja kt sana, yg sedihnya mereka baru je kawin.

Mereka bercinta sejak dari sekolah lagi, ajal mendahului suaminya sebelum mereka mendapat zuriat.. mereka tinggal sebumbung tak sampai pun sebulan.. saya selalu gi rumah dia, tiap kali saya pergi kakak tu mesti tgh solat.. mata dia merah, saya faham apa yg dia rasa..

Dia selalu meluahkan kesedihan dia tu pada saya.. saya hanya mampu mendengar dan bagi sedikit motivasi pada dia.. saya pernah rasa benda tu, sakit sangat tapi itu hak Allah SWT.. redha je, itulah yg terbaik..

Akak tu memang kuat.. dia memang tabah, moga dia temui lelaki dan dikurniakan zuriat yg soleh serta solehah..


15 comments:

+_Miss.Jannah_+ said...

sedihnya..
Amin.. mudahan akak tu sentiasa tabah dan kuat..
sesungguhnya tiap kesusahan itu akan didatangi dengan kesenangan..
tu janji ALLAH dalam Surah An-Nasyrah :D

Syuxer said...

sedih T_T..semoga akak tuh tabah mengharungi hidup ini..

Pojiekyra said...

semoga kuat smangat bg akak tue

Jasman said...

akak tu seorang yang tabah...

cik aisha said...

alhamdulillah...ada wanita setabah tu.bukan senang nak terima.insyaallah dia akan temui kebahagiaan utk dirinya nanti..:)

Bui Junaidi said...

uissshh,tajuk buat bui saspen taww..kematian satu yg pasti..semoga mereka yg ditinggalkan org tersyang tabah mengharungi hidup..*_*

selendang merah said...

SEMOGA AKAK TU TABAH MENEPUH HARI MENATANG...MEMANG SEDIH BILA KEHILANGAN OWG YG KITA SAYANG..

Izzat Nazmi Saiful Bahri said...

semoga akak tu kuat hadapi dugaan ni... setiap kejadian tu pasti ada hikmahnya...

Bro ahmad said...

ada hikmah kalau dapat ujian macam tu...semoga ia tabah terima ujian

man said...

Moga tabah menghadapi ujian Allah...
Setiap yg hidup pasti akan mati, masa tibanya hanya Allah yg mengetahui.

mas saari said...

sedihnya...simpati ngan akak tu!
moga dia terus tabah..

aimie amalina said...

aduhai...Tuhan lbh sygkan die kan..~ semoga akk tu kuat

sergeant keroro said...

semoga akak tu kuat semangat

Подтверждаю said...

as salam...
moga akak tu tabah menghadapinya..
memang suakr, tapi arwah dah tiada.. jangan terus ditangisi..ia boleh melemahkan iman.

teruskan bersedekah kepada arwah..tapi jangan terlalu ditangisi..ia memudaratkan diri.

MEKAR said...

Semoga kakak tu terus tabah. Niena rajin2 la jenguk & dgr masalahnya. mungkin terubat sikit kesunyiannya