Saturday, July 9, 2011

Lelaki berjanggut macam kambing..?

Ha... marah la tu.. !! sila baca dulu kasi abis ye.. sebelum tu sila tengok incik boipren saya ni..



Saya memang suh dia bela janggut.. pernah sekali saya tempeleng muka dia sebab masa dia ajak saya dating, dia lupa nak pakai janggut.. Dia memang camtu.. selalu lupa.. nasib baik dia masih igt saya.. uhuk..

TUTUP KISAH CINTA SAYA DGN FAHRIN.. meh nak cerita pasal lelaki berjanggut.. saya sgt suka tgk lelaki yg berjanggut sebab ada sifat2 seorang pemimpin di situ.

Sekarang telah menjadi fesyen dimana lelaki mmg suka membela janggut, ada panjang, ada pendek.. ada seciput dan ada seurat.. semua dh tahu kan , Rasulullah SAW seorang yg suka membela janggut..

“Dari Jabir berkata : Sesungguhnya Rasulullah Salallahu’alaihi Wassalam lebat janggutnya”. (H/R Muslim)

Rasulullah SAW merupakan sebaik-baik contoh yg harus diikuti kebiasaan-kebiasaannya.. contoh dari Rasulullah akan membawa kebaikan dan manfaat bagi setiap manusia..

Selain nampak macho.. ianya juga telah mengikuti sunnah Rasulullah SAW.. kan senang? nampak hensem bergaya.. dapat pahala lagi.. Sepertimana firman Allah SWT di dalam surah An-Nisa ayat 64.. "Dan Kami tidak mengutus seseorang rasul melainkan untuk ditaati dengan seizin Allah..."

20 comments:

s a r said...

:D
assalamualaikum.

tersenyum baca entry ni. ~eheh

syrupmasin said...

ececece..fahrin tuhh :D

Bro ahmad said...

kalau janggut panjang macam taliban com mana?
speed blog awak.
111.54 KB 2.4 seconds 0.02 seconds

zie_ira said...

yeah,,ira pon suke tgok lelaki berjanggut,, nampak sangat sweet,,uwww

Muaz Faris said...

betul ke tu gambar fahrin..

cam tak caya plak..

entri ni bukan main superb lagi..tapi boleh superb kalo korang dok buat entri sambil ditemani bidadari khas..ayuh jemput bidadari anda..!

http://www.muazfaris.com/2011/07/menjemput-bidadari.html

nasyitahahmadzaini said...

comey an kalo ade janggut!!awww!ahaha!

Asha said...

nmpak macho mereka yg ada jnggut. tersenyum baca entry nih. hehe.=D

Miss Y and Her World said...

aduhai. ingat betul-betul gamba bf kamu. sekali Fahrin daaaa. Saya pun suka lelaki berjanggut. cute ;)

Teguran Ikhlas Dari Seorang Lelaki Untuk Wanitanya

Wanie said...

haha..wanie pun suke laki berjanggut..
tapi jangan la pasang janggut palsu lak..kui3

aimie amalina said...

wah2~ hee..oke..sume laki berjanggut ble wat apoimen dgn akak niena skrg3

KhAiReDzAiMy said...

Yeke org berjanggut ada sifat2 pemipin.. Hu.. Hu...

tapi kalo berjambang plak... Sifat apa... ha.. ha...

alif haris said...

sy pn ade janggut :) ..

Pn. Sheila said...

hehehe.... nice! hubby sy pun laki bjanggut... huhuhu...

cik pulau said...

tu dia.. bercinta dengan fahrin.
hahaa.

suka kalau janggut sejemput je..
kalau banyak2 n serabai.. tak suka.. hahaha

hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock said...

janggut itu sunnah nabi ...:)

jom tukar bloglist nak x ...:)

faisal apardi said...

banyak kelebihan janggut ni...

Bui Junaidi said...

yeayyy..hubby bui berjanggut..seksi..hahaha *_*

Подтверждаю said...

as salam..
adeh..lagi sekali..haih..
tawakkal je la..huhu.

yup!
kehidupan Nabi, cukup sederhana..
berlebih-lebihan boleh membutakan mata iman kita. maka lebih baik menjauhinya..

berkenaan janggut pun, ada hukumnya, macam pakcik, dalam keadaan tertentu kat tempat kerja, boleh membahayakan.janggut pakcik 'kuat berpeluh' dan tu boleh membahayakan diri.

maka jaga ikut mana yang diyakini tidak memudaratkan

=)

alhamdulillah..
entri yang bermanfaat ;)



by : http://fadzli-rt.blogspot.com

visitme@FaTiN cOrNeR said...

lelaki berjanggut nmpak beriman je..hehe..

kami said...

tahu tak..
ikut sunnah Nabi tu wajib??
yg kte slalu paham.. ikut sunnah Nabi, sunat..
tak buat pun tak pe.. salah la...tak ikut Nabi.. nak ikut sape lagi??
simpan jggut bg lelaki sunnah Nabi kan.. sume org tahu..
so???

ermmm..kalau kte tgok org laki,
yg tade jggut..
langsung tade!!
mcm pondan..
erkkk..
maaf..
tp,,serius..
camtu jgak..
org pompuan botak!
eeii..
mana mohkota kau???