Tuesday, July 12, 2011

Macam tak bertuan plak..

-pinjam ye google-

Orang nak bela kucing, dia pun nak bela jugak.. tapi tak tau nak jaga camne.. biar camtu jer .. memalukan betul.. heran lah, camne leh tahan dengan bau busuk camtu.. ye, bela kucing ni bagus, Rasulullah SAW juga sangat sayangkan haiwan tu, dan itu juga merupakan haiwan peliharaan Baginda..

Tapi dalam Islam dianjurkan kebersihan.. kalau orang sakit hati dan meluat dgn perangai kita tu pun dapat dosa gak kan.. tak tahan sgt bau tu, dari tingkat 3 sampai bawah saya turun mesti tutup hidung, rasa cam nak pengsan jer.. bau busuk yg amat..

Bukan sikit, banyak.. Ya Allah.. dah banyak kali kasut saya kena kencing ngan si kucing, nk cuci bukan mudah ..pepaham jer la camne.. akhirnya terpaksa buang, kalau murah takpe gak kasut bot tu..

Saya bukan tak suka bela kucing tapi saya tak sanggup nk menanggung dosa menyeksa haiwan, saya selalu out station, takkan nak tinggal kucing camtu jer.. housemate saya cakap hujung minggu ni nak wat operasi tangkap kucing, nak buang jer kucing tu kat pasar.. nasib la sape yg beli kucing mahal2 tu..


11 comments:

Amirul Aqiim said...

kasut kena kencing kucing?
hadui sadisnya,, huhu..
sabor je lah~ ^^

H.J said...

kucing kalo campak kat pasar pom dia datang balik..huhu

Aki said...

tak suke kucing sangat.. hehe.. suke bela scorpion je.. kiut,tak bising,tak bau.. ^_^.v..

miloais said...

iols suker kucing... tapi tak bleh nak bela... since my son ada asma...
heran gak ngan orang yg bela kucing ni.. tapi tak reti nak jaga... baik lah jangan bela kan????

Подтверждаю said...

as salam..
oh. operasi tangkap kucing.
ekeke~

dosa? oo..rumah pakcik pun ada kucing. niena kalau bela ajar ia makan daging mentah. insya'Allah boleh gemuk tanpa niena perlu bagi makan. hehe~

pasal kasut, cuci dengan air perahan limau nipis atau limau kasturi.

erk. ketua niena takde kongsi tips menyah-bau najis haiwan? masa pakcik buat latihan survival dulu, sebelum masuk, diingatkan cari bahan untuk menyucikan najis haiwan liar dan menyah-bau busuk. bau busuk yang mengganggu konsentrasi. ekeke~

=_=

pakcik nak bagitau ni melalui entri pakcik~
niena perlu tahu,penyakit arthritis boleh berlaku pada blogger.Maka..


Ikhtiarkan cara Mengubatinya Guna Surah. Insya'Allah mujarab.


by : http://fadzli-rt.blogspot.com

Bui Junaidi said...

sebab tu bui x suka kucing..bau..busukkkk..*_*

syiela said...

x suka kucing sbb ada ashtma. suka tgk dari jauh je.

masa nak buang tu jgn ikut jln lurus.. pusing2 skit... petua dari mk mertua kalau kucing tu blk juga cari mk mertua syiela bkn syiela ye :)

Isteri Encek Bard said...

hihihihi suker meaw, miaw, tapi klu nak bela kat rumah flat payah sket... kita sebagai penjaga kucing harus prihatain juga akan kebersihan dan keadaan keliling jiran kita

mas saari said...

kat kawasan perumahan akak pun camtu, jiran2 bela kucing tapi biarkan je merayap merata2 sampai masuk kat rumah Mas...pastu menyelongkar tong sampah! geram betul..

aimie amalina said...

betol...maw idok..kalo dh nk bela..wat jage nk bela kan..aiyakkk

syrupmasin said...

yeahh operasi tgkp kucing..nk ikot :D