Friday, July 8, 2011

Melatah.. penyakit atau sengaja?


Tak pernah ku dgr plak mat saleh melatah.. melatah ni mmg cukup sinonim dgn kaum melayu tambah lagi kalo org berumur dan kaum wanita.. tapi tak pelik kan kalo kaum lelaki jugak turut melatah. Jika diperhatikan org yg melatah ni seolah-olah hilang kawalan dirinya..

Lepas kacau org yg melatah tu tau plak nak lari takut kena hempuk. Saya tgk gelagat seseorang di padang kawad semalam. teruk betul dia melatah, org keliling tau nak usik jer.. nampak dia cam penat.. mengah2 plak,  lelaki tau.


Masa latihan ketenteraan dulu ada sorang kawan saya ni melatah punya teruk, tapi bila latihan menembak atau baling bom.. takde plak melatahnya.erm.. skang ni dgr citer dh melatah bebetul.. tu la, amik ko.. dulu saje nk tarik perhatian kan.. pape pun doakan dia jgn melatah sampai tahap membunuh, ada tau.. !

Tapi patut ke kita usik org melatah? tak kesian ke kt diorang? penat tau.. tgk org melatah mmg syok sbb dpt hiburkan diri. tapi timbang rasa la sikit, kalau sikit takpe ni tahap melampau.. mengah2 jer..


Macam mana org melatah ni nk berubah kalau kita dok kacau dia je kan? serious.. !!! saya tak suka pada org yg suka kacau org yg melatah walaupun masa sekolah dulu saya pernah kacau makcik kantin.. kesian dia.. sampai saya masuk bilik disiplin .. dah tu citer lama, zaman kecik2.. skang ni masing2 dh besar.. takmo kacau org camtu.. tak baik tau..! bayangkan kalo mak anda melatah pastu org kacau..? apa rasa? marah tak? camtu la ank ngan keturunan diorang rasa.. jgn sampai kena batang idung sendiri plak ye..

~takkan latah hilang di dunia.. erk, gambar2 pinjam di google ye!~


9 comments:

muhamad hanif said...

penyakit ni kadang2 mula dengan niat sengaja je nak try2,

but then bial dah terbiasa jadi lah pnyakit..



AHAHAHHA

MisS HoNeY said...

da yg sja wat sbb nk trik perhatian.da yg mmg btl2..sian tgk owg latah nie.penat ja die..

Syuxer said...

melatah itu tindakan refleks diluar kawalan bagi yang melatah secara jujur..

yang berlakon melatah tuh,tunggu masa untuk dibuli je huhu

nasyitahahmadzaini said...

ahhaa!sdare kite pon ade mlatah...kawan pon ade..actly dorg ni xleh kne usik kan..tp tu la..jd bhn org laen plak...sabo je la~

Pojiekyra said...

kalo melatah sebut subhanallah ok gak..ke astaghfirullah..dari melatah mencarut-carut, ke papew jew la..kwn kyra jenis melatah direct cm xsdar kejap..bila sedar xngaku dri sdiri melatah :D

syrupmasin said...

haha..saye ade sorg kawan pompuan kuat melatah..tp naseb la ta ramai yg tao dy tuh kuat latah..jadi ta la selalu sgt melatah opocot bagai..kesian tengok org melatah nih :D

Bro ahmad said...

melatah carut pun ada hahaha oh mak kou xixixi
jom lawan ngan blog bro..meh2 fight

Bui Junaidi said...

bui melatah bila terkejut jer..tp kalau disakat mmg tak..hihi *_*

Подтверждаю said...

as salam..
hehe..

melatah. comel je~
melatah ni..tak pasti pula pakcik boleh dibuang atau tak. sebab ia sebahagian dari reaksi ransangan luar dan keadaan otak yang sedang 'khusyuk' akan perkara lain dalam minda si pelatah.

hehe.elok tanya yang pakar

;)

makna kata, melatah ni, mengikut apa yang ada dalam minda. kalau kuat mencarut, dalam mindanya begitu la. hehe..

entah la

;)