Tuesday, July 12, 2011

Nilai apakah yang paling tinggi..

Ehsan Google

Tingginya nilai sebutir mutiara itu kerana kedudukannya di dasar lautan, hasil dari khazanah lautan itu, semakin sukar  dicari.. maka nilainya semakin meninggi..

Dan.. setitis air mata yang mengalir kerana keinsafan itu lebih tinggi nilainya andai dibandingkan dengan sebutir mutiara.. ianya lebih baik dari sejuta mutiara di dasar lautan..

Wajah yang cantik itu tidak perlu dilapis dengan alat solek yang tebal.. sejernih wajah kerana wudhuk yang sempurna adalah lebih indah dari segunung kilauan emas permata..

Sesucinya sekeping hati seseorang hamba itu adalah kerana cintanya kepada Ilahi yang mentadbir alam ini.. itulah yang abadi.. Allhuakhbar..

BAWALAH BERLAYAR SEKEPING HATI ITU.. BIARKAN DIA MENGEMBARA KE JALAN ILAHI...


29 comments:

Syazwan said...

rendahkan dirimu bagai mutiara di dasar lautan :)

forever love said...

bukan senang menjadikan sekeping hati ini berharga...

syrupmasin said...

nak jd mutiara lah..errr

Niena Pengembara Ilahi said...

syrupmasin
jadi kulit tiram pn dah cukup hahaha..

Niena Pengembara Ilahi said...

Syazwan :
InsyaAllah :D

anismelon said...

tinggi kan nilai sebutir mutiara..sangat susah na jumpe dah sekarang org yg nilainye umpama mutiara..hurmmm..

Lulu Caldina said...

nilai kasih sayang... :)
nak header kena ada gambar jelas dan cute!! ekeke

lulu.caldina@gmail.com

Pn. Sheila said...

rindu lak pulau mutiara... hehehe....

Syuxer said...

ada benar kata2 akak..:)..mendalam sekali..

Pojiekyra said...

indahnya wajah dr hati yang suci :D




akak tingin nk blaja lik ea..xyah akak..serabut n peraturan baru skg nie:D

GaRy™ said...

setuju part mekap tuh.. x perlu la kot... natural is beautiful...

Подтверждаю said...

as salam..
yup..moga kita sama-sama lembutkan hati kita demi memudahkan kerja memperbaiki diri. tiada halangan yang sukar melainkan ia dianggap halangan dan tiada yang senang melainkan ia dianggap ujian

=)

redha-Nya, penyuluh cahaya kehidupan. berkat~

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

susah untuk kita cari sesuatu yang bernilai tu... :(

aimie amalina said...

mencari kebahagiaan yang hakiki

(tolong smbg puisi last..heee)

Rahmad said...

kalau sebut pasal nilai memang banyak sangat..

tak habis nak sebuat semuanya..

ada nilai pr, nilai keharmonian, nilai ph value, nilai tolong menolng, etc..

+_Miss.Jannah_+ said...

setitis air mata keinsafan, dapat menghapuskan segunung dosa.. SUBHANALLAH.. :)

alaaa... macam mana akak tau Jannah nak buat prank hantu ni? hehehe, terkantoi pulak kat situ :p

PeRmAtA bIrU said...

hurm... nilaian yang tinggi jiwa seorang hamba yang berharap keredhaan Tuhannya... yang mengembara di jalan Allah... :) terima kasih mengingatkan tentang nilaian yang paling bharga nih...

muhamad hanif said...

mutiara hati ;)

ABC said...

hari ini kita membentuk kebiasaan,esok kebiasaan itulah yg akan membentuk kita..bawalah hatimu mencari redha Illahi..;)

saiazuan said...

iman adalah mutiara di dalam hati manusia :)

syahira ariff said...

indahnya mutiara
kt syurga ada byk mutiara

vampire's lovex said...

yang tersimpan dan susah nak cari tu lah sebenar nye yang cantik...

=) nice

zures said...

Sebutir mutiara....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

cantik

aizamia3 said...

lagi susah nak dapat itulah yang dicari oleh manusia walaupun sanggup merosakkan ruang sekitarnya.. :(

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

wah! sesuai gitu..Niena pengembara ilahi :D

pandainya lah akk berpantun..kehkeh..>.<

Bui Junaidi said...

entry niena ni buat bui terkesima jap..huhu

Golden Rose said...

sungguh menyedarkan...

nazirah said...

nice entry.. betul tu ..kata2 ini sumenye benar ;)