Saturday, July 16, 2011

Rindunya kat dia... (~.~)

Alhamdulillah.. dah selesai semua kerja.. sakit masih terasa lagi tapi gagahkan diri jugak utk online.. apa khabar semua... pada yang singgah tinggal jejak tu terima kasih banyak2.. ye !!

Dua hari lepas mak sakit.. mungkin dia tersilap makan kot, ntah camne.. biasanya saya akan call ma sekerap yang mungkin.. ye la, mak tak pandai nk call.. silap saya, masa tu mak tgh sakit.. tapi saya call 2 kali je pada pagi tu.. lepas tu terlupa sebab sibuk dengan kerja.. katanya sampai takleh bangun.. Ya Allah.. kesian ma.. moga ma akan terus sihat..

Baru lepas cakap ngan ma.. sayu jer rasa, suara ma macam sedih sgt.. nak je balik kampung untuk peluk dia.. saya nak mintak cuti tahun, nak buat baru2 ni sibuk dengan BERSIH plak.. kena standby.. kalau buat sekarang tak dapat cuti raya nanti.. kesian ma.. sesorang je kat rumah, sakit demam dia takde sapa yg tau.. selamatkan ma Ya Allah..

Saya harap satu hari nanti dapat bertugas kat Kelantan.. dapat jaga ma.. kekadang saya rasa menyesal sesangat dgn kerja ni, saya takleh nak jaga ma.. tapi ni qada dan qadar dan dah tercatit di situ, ma pun suruh sabar, kata ma teruskan selagi termampu.. tapi saya rasa tak mampu.. tiap kali tau ma tak sihat.. saya mula rasa menyesal.. kenapa saya sanggup pilih kerja paling teruk atas dunia ni..!

Dah tu ketentuanNya... saya hanya mampu istighfar... dan saya tetap bersyukur dengan nikmatNya.. saya manusia biasa dan saya takkan terlepas dari berperasaan seperti itu.. 

23 comments:

Pn. Sheila said...

doan nak contact dia selalu k... suara pengubat rindu... allhamdulillah, syukur Allah bg kita perasaan tu, sama jg kita sbenarnya rindu padaNya...

muhamad hanif said...

nak budu 3..


bole ?



AHAHHAHAHAHAHAHA

~AJ~ said...

banyak2 bersabar ye... mungkin hikmah sebalik ujian, awk kena keja jauh dari ma awk.......Allah tak nak awk buat sesuatu yg mungkin akan buat ma awk berkecil hati. bile berjauhan, Insya-Allah, kite akan selalu ingat kat ibu kite...dan kurang la risiko utk menyakitkan hati ma...... wallahua'alam. =)

fa said...

fa tahu mcm mana rasa bila ibu kita sakit.. rasa sebak sgt n kalau boleh nk selalu dkt dgn dia..
erm.. kak niena sabar ea.. kita doa sama2 supaya ibu kak niena akan cepat sembuh n sihat selalu.. :)

abglan said...

Mak kita lebih faham kita dari orang lain. Sabar ye...

syrupmasin said...

adoii sedeh la kak..nnt nak kje dekat2 ipoh je lah..ta jauh dr mak..lepas tuh bole makan free :P

visitme@FaTiN cOrNeR said...

semoga Allah sentiasa melindungi mak kak niena..

oPiE iSa said...

Doakan selalu ma akak... Huhu. Amboi, sakit2 pon gagah berblog.... Tu diaaa~

visitme@FaTiN cOrNeR said...

semoga Allah sentiasa melindungi mak kak niena..

Cik Asma BLuppy said...

doakan semoga ibu kak niena dalam keadaan baik... amin=)

Tukang Karut said...

jangan menyesal... dah ditentukan...

+_Miss.Jannah_+ said...

akak cuti tahun lepas raya la.. :D

semoga doa akak nak bertugas kat Kelantan dimakbulkan.. Aminn.. :)

Anonymous said...

sabar puan. kalau takda kat melaka takda lagi mem yg baik cam puan.janji nak ajar bvuat blogsopt
-sofiah

Niena Pengembara Ilahi said...

hehe saya tak kawin lagi la piah :D panggil puan2 plak..

Fad said...

siannya dia..jgn la risau eh..moga2 mak niena sihat dan dilindungi Allah..anak tunggal ke

KRAFMAN JULIA said...

tak baik nyesal ngan kerja ni...

Niena Pengembara Ilahi said...

KRAFMAN JULIA

eh.. wat blog baru ea? apsal xpkai blog lama?

Anonymous said...

hehehe.. nak suruh cepat kawin la sebab tu panggil puan!ahakz pastu boleh la ko jaga mak ko puan haha..gelak2 perli

cik pha said...

insyaAllah ma kak cepat sembuh..sakit itu ujian dari ALlah,sabar yer :) insyaAllah cepat sembuh amin

Bui Junaidi said...

sabarlah cik niena,
mayb ada hikmah disebaliknya,
mak tinggal sorang2 ker?
pape pun bui tolong doakan
keselamatan mak niena & semoga
niena dpt pindah ke kelantan..amin

Fathiah Hamim said...

sedehh...fa yang belajar dekat dengan rumah pun selalu teringat kat umi sorang2. tapi apa boleh buat. cuma boleh bagi dia kejayaan. sabar ye kak. :(

alif haris said...

semoga ma akak tu cepat sembuh ye ^^
sabarlah ..
rezeki masing2 .. memang dah rezeki akak dpt kerja tu :)

tamlegend said...

moga ma nya sihat n sentiasa dalam lingkungan rahmat Allah...