Tuesday, July 5, 2011

Sakit badan ni..

Assalamual'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan salam sejahtera buat reader yang bukan muslim.. apa khabar harini? harap semua ceria (^____^)

Harini tak tau lagi sibuk ke tidak, tengok keadaan.. hajat di hati ni nak jogging ke semua blog kawan-kawan.. tapi itu mustahil..

Semalam saya cuba tido.. tapi tetap takleh lena, takut kalau-kalau siren bunyi.. akibat buat-buat tido, bangun pagi ni abis bisa-bisa badan.. Rasa cam mencucuk-cucuk jer, lepas jaga tido terus gi mandi, solat.. bersiap datang keja dan ambik sebiji epal hijau untuk alas perut ni..

Sebelum masuk office gi makan kat cafe yang dah disediakan makanan tu, ada capati, roti dan telur 1/2 masak.. tapi saya rasa capati tu kalau wat baling kat kucing, konpem pengsan kucing tu..

Tu lah, nak memilih sangat kan.. tetiba teringat ngan cerita kawan yang kat Lubnan tu, mereka kat sana nak makan pun tak sampai hati sebab kanak-kanak hulurkan tangan mintak makan.. Ya Allah , kesian kan ?? jadi bersyukurlah dengan apa yang kita ada ni..


8 comments:

waveX said...

bersyukurlah..

Ums Niza said...

bukan setakat negara lubnan...negara kita sendiri pun ada...cuma orang ambil kesempatan je...hehehe

aimie amalina said...

Qanaah kan kak!

p/s: ari2 bekpes epal ye..heee..awet mude gitu =.<

fa said...

tersenyum panjang bila kak niena bgtahu yg capati tu kalau buat baling kucing, conform kucing tu pengsan... ngeee... hehehe :)

miloais said...

iols tergelak bab capati baling ke kucing tu! kerasa banget eh???

tak payah gi jejauh le lubnan tu nokkk.... tengok lah bersama mu @ tv3... memang menyedihkan...!

waN Mohd Salim said...

hee tu la asik fikir pakwe jah ... kang tak tido2

Ku Azhar said...

nk gak apple..xde ke utk adikmu nie?

Подтверждаю said...

as salam..
nikmat..ha! salah satu ujian-Nya tu. erk. jangan dibaling, bagi kucing tu. boleh jadi rezeki untuk kucing ;)

takpe2. buat sekadar yang termampu ;)
mereka disana..kita sama2 bantu mana yang termampu..insya'Allah..