Wednesday, July 6, 2011

Tentang bintang lagi..

-ihsan google-

Ku pandang langit yang hitam itu, indah sungguh ciptaan Allah SWT.. terpesona tatkala melihat bintang-bintang yang berkelipan, seolah-olah menyapa sesama sendiri.. sinarnya berseri..

Bintang.. banyak sekali jumlahnya, namanya juga indah-indah.. ada yang terang sinarnya, ada yang redup pabila memancarkan kerdipannya..

Namun dia tetap berseri, seperti apa pun mereka.. mereka tetap berPunya, tugas mereka tetap sama, memancarkan cahaya yang indah..

Sekecil apa pun cahaya itu.. tetap dipanggil cahaya.. tempatnya tinggi, sangat indah.. walaupun mereka jauh namun tetap mengirimkan cahaya di bumi..

Bintang tetap menyampaikan salam buat kita.. indah kan bintang, sentiasa patuh mendengar arahan Pemiliknya..

**BINTANG HATI BAGAIMANA ??


22 comments:

nurul nadia nasir said...

suka entry niee. :)

Syazwan said...

saya suka tengok bintang malam-malam..heheh..
bestnya kalo dapat baring-baring atas tikar di kawasn padang sambil tengok bintang.hehehe

oPiE iSa said...

nice 1! reka sendiri ke ayat ni? puitis tu..

p/s: banyaknye komen tadi tu.. Haha.. tq! :)

Suhami Ahmad said...

bintang itu menjadi peneman ketika sunyi di waktu malam... =)

syrupmasin said...

kalu ta de bintang orang kate nk hujan kan?? err..ade kene mengene ta dgn entry nih?? :D

cik aisha said...

bintang dihati terpulang kpd empunya diri.clap2 bintang pn jd bulan..:)

muhamad hanif said...

tahi bintang yang 70 tahun sekali tu nama dia apa ek ?

Fad said...

bintang hati kau berseri..bintang hati Cf adalah follower cf..hehe

Sunah Sakura said...

:)

sifu im said...

betul..sungguh indah bintang

waN Mohd Salim said...

amboiiiii ni misti ngah cinta cintun nih

niena shopping2u said...

hahahah.. mana ada tgh bercinta lahh !!!!!!!!!!!

man said...

antara tanda Kebesaran Allah Taala.

miss inna said...

kak niena, inna suka sgt3x tengok bintang..suka sgt3x! hahaha! inna seronok sgt bila tgok bintang...

bintang hati? bintanghatiku..^^

kotak bulat said...

suka baca entri ni..bintang-bintang berkelipan... *nyanyi

kotak bulat said...

lupe lak..blog kb tu, org editkan..xtau la dia gne templatte pe..hehhee

sergeant keroro said...

bintang hati?

tak siapa yang tahu XD

suha said...

cik niena tau tak nape cik suha selalu berseri2?

sebab suha tu adalah nama bintang (^_^)

niena shopping2u said...

suha tu bintang ye? oo.. igt katak (^__^)

Ain_ Suke Senyum said...

ain singgah sini .
nak mintk tlg cument entry ni leh ?

http://zurain93.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

tq ,

alif haris said...

hehe bintang hati tu lain ^^

Подтверждаю said...

as salam..
begitu la hebat ciptaan-Nya yang patut kita renungkan ;)
bintang hati?

bintang hati kita berada di antara sifat wali (malaikat) dan laknatullah (syaitan) kerana kita diantara kedua nya.

bintang hati yang benar2 hebat pabila amal dan hatinya berada pada sifat wali. sesungguhnya manusia itu memang diiringkan sifat laknatullah bagi menguji sejauh mana kita sesama 'bintang hati' dapat menempuhi ujian Dunia-Nya..

;)

jangan putus asa mencari bintang hati

;)

pakcik? mungkin tak ketemu di dunia, dan bertemu diakhirat. ekeke.wallahua'lam..

hehe