Wednesday, July 6, 2011

Tetiba teringat zaman dolu-dolu..

-pakcik google punya-

Saya ni anak bongsu.. kakak memang sangat sayangkan saya. Yang paling rapat kak Nini.. dia banyak berkorban untuk saya ngan abang, jasa dia takkan saya lupa..

Masa saya form 5 kakak saya kawin, pada awalnya saya takmo dia kawin.. sebab saya takut kasih sayang dia tu hilang, tapi.. dia perlu meneruskan hidup dia. Saya ingat lagi.. last saya tidur atas peha dia masa nak hantar dia majlis sambut menantu.. saya sedih sangat masa tu.. sepanjang perjalanan saya tidur je atas peha dia..

Lepas SPM kakak tanya nak ke anak sedara? saya wat muka kelat.. tak mampu nak kata apa.. lepas kakak bersalin saya sangat jeles.. rasa cam nak cekik je anak buah saya tu.. suma orang dok tumpu kat dia. !! grrr.. sakit ati.. ! biasanye kakak dok cubit-cubit pipi saya, tapi lepas ada baby.. bukan cubit manje saya dapat.. tapi kena lempang jer..

Tapi lelama saya dah dapat terima hakikat.. saya dah tua, umo 18 taun.. takleh nak manje lagi dah.. skang ni, anak buah saya yang saya nak cekik dulu plak sangat manja ngan saya.. dia kata saya ni mak sedara yang hebak... !!


21 comments:

Cik Ezy said...

ekekeke..
2la pasalnye,,
ssh kalo dh biase mnje ngn akk..

syrupmasin said...

ecece..mak sedare yg hebak :D

Ku Azhar said...

hehehe kesian kt kak kne lempang hehehe :p

muhamad hanif said...

nini, nana, nono, niena eh ?



AAHHAHAHAHA

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

wah, bangganya..hye mak sedara yg hebak :)

Bro ahmad said...

dah tak boleh manja2 dah xixixi bagi peluang kat anak sedara pulak nak manja2..p

CikMiMiey said...

dapat label mak sedare hebak !!!
nak jadi anak buah cik niena ugop lah .. huhu

aimie amalina said...

hebak2!hihi...selalunye yg bongsu mest rapat dgn akak yg atas ye..hee..pas tu mang selalu belaku kejadian tu..hiii...comei2 =.<

MisS HoNeY said...

waaa..auntie yg hbk :)

Fila Lane said...

Saya pun manje... beza ngan adik bongsu 8 tahun... sampai dah terbiasa bahasakan diri ngan famili adik... padahal ade adik sorang lagi... hhehehee...

missbby said...

fuh, tak tahan tu nak cekik anak sedara..see, anak sedara dah sayang kat makcik ni..hehe

Bui Idzra Ryn said...

niena anak bungsu?sama cam hubby bui..ni mesti manja..hik2..^_^

ABU said...

hebak la..dulu nak cekik hahaha

risa said...

alolololo ciannya dia...meh2 jadi adik ai meh...ai suke adik ramai2 neh..rasa bz je nak bagi semua kasih sayang...heheheh

uLan said...

hikhik manje manje..

nasyitahahmadzaini said...

heee,,same lar ngn sy..ank bongsu..umo 21 da pon...abg br kawen bln lps..jlz ngn bini abg ;p

fa said...

oowhh.. kak niena un manja ea.. ngee ^^

Sunah Sakura said...

hehehe..kak niena adalah kakakku yang hebakkkk gak!

bizi baking..huhuhu... dah siap dah~~

Suhami Ahmad said...

huhu....manja betul nih =P

YAYA AZURA said...

nak cekik anak sedara ? hihi..dasyat jugak jeles ye ..hihi...

Подтверждаю said...

as salam..
hehe.

masa dan pengalaman hidup, mematangkan hidup kita.
cuma kena sentiasa beringat kepada-Nya

=)