Wednesday, August 24, 2011

Adakah ini jalan penyelesaian?


"Dan barangsiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja maka balasannya ialah Jahannam, kekal ia di dalamnya dan Allah murka kepadanya, dan mengutukinya serta menyediakan azab yang besar baginya.." (An-Nisaa':93) 

29 comments:

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

isyh! bunuh diri..skrg byk tol kes bunuh2 nih.. mcm jual ayam kat pasar je..huhuhu..

betul2, stiap masalah ade penyelesaian kan..apelah bunuh diri, susahkan org je..

gedek! said...

itu bila akal tak dapat dikawal lagi...

Dynda said...

suicide bukan boleh slesai mslh pn, tmbah mslh ade la. humm..na'uzubillah..

maszull said...

salam.. org yg x tahu nak memikirkan cara yg betul akan bertindak begini...

harap2 dijauhkn dr perkara2 yg begini...:)

Nauzubillah....

maszull said...

salam niena...Nauzubillah harap2 dijauhkn dr melakukan perkara yg begini...:)

mas saari said...

masyallah...kenapalah bertindak sedemikian kan?

tak sayang nyawa lah..

anismelon said...

eee..takutnye gnie..toh bukan jalan penyelesaian..

Ku Azhar said...

ting tong! ting tong! akak niena! elo?? elo??? hehehe nk mohon share :)

Anak Wak Mail said...

Astaghfirullah..bunuh diri dosa besar tu!tak boleh nak mintak keampunan dah..

BERT said...

jauhkanlha dari perkara2 camni..

::Cik Pija:: said...

ish ish ish. kenapa mesti bunuh diri? bunuh diri kan bukan jalan penyelesaian semua masalah. :(

muhamad hanif said...

tak cium bau syurga.


ummmph,

Citarasa Rinduan said...

astafirullah.........

bila nafsu mengatasi segalanya..
minta dijauhkan antara kita2..

JunAina said...

bila akal tidak digunakan sebaiknya kewarasan mulai hilang masa tu macam-macam boleh jadi. yang penting iman...

Luqeem™ said...

manusia bila dah terlalu obses dengan kesalahan diri, sanggup buat apa saja..

aizamia3 said...

sedih bila dengar kisah macam ni..

sifu im said...

klu bunuh diri..di dunia pin x selsai di akhirat pon x selesai

visitme@FaTiN cOrNeR said...

tulh bila emosi menguasai diri..kewujudan Allah letak tepi..


cane nk p ry umh akak..jauh...

Bui Junaidi said...

semoga Allah ampuni dosa nya..huhu

Run Away♥ said...

takut nyer kan...mcm ni lah bila manusia hilang pertimbangan..

syrupmasin said...

errr..gantung diri..adoii..

aimie amalina said...

moge kite jauh dr ni kan...
huuuu
nauzubillah

tamlegend said...

takkan nak bunh diri...nikmat idup tak puas dikecapi...tekanan, susah, kesempitan hidup, tu semua rencah idup...org takkan reti nak hargai senang kalo tak merasa susah dlu...even lihat la sekelumit kebaikan dlm setiap ujian y Allah berikan...

Saiazuan said...

adakh membunuh diri tu langkah penyelesaian?

WuMing said...

Orang yang bunuh diri, kalau mereka jumpa orang yang lebih teruk pada mereka sikit saja mereka pasti akan sedar..

Tetapi pada masa itu.. Mereka dah hilang arah..

Dah tak dapat berfikir lagii...

alif haris said...

huhu ..akalnya singkat..=,=

jgn berhantu tmpat tu nnt sudah lah ..nnt sy pulak kene kacau ..huhu

Nur Zulaikha said...

takde sivik punya olang...
sy pun ade artikel pasal bunuh..jom singgah..

fiq. said...

bilik tahanan? hurm,kesiankan kat dia, tak berjaya mengawal diri dan emosi. sedekahkan Al-Fatihah

pengemis Cinta~ said...

hurm..macam2 kan..da tak fikir 'dunia' seterusnya..fikir nak lepas tapi..hurm.Allah saja Tahu..